arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

اینستاگرام قابلیت جدید Notes را آزمایش می‌کند: اشتراک‌گذاری سریع یادداشت‌‌ها

اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Notes است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌هایی را با «دوستان نزدیک» و فالور‌های خود به اشتراک بگذارند. نکته قابل توجه اینکه، این یادداشت‌ها مانند استوری، به مدت ۲۴ ساعت به دیگر کاربران نمایش داده می‌شود. اولین بار یک متخصص شبکه‌های اجتماعی به نام «احمد غانم» به این ویژگی اشاره کرد و همچنین در حساب توییتر خود، تصاویری از آن را به اشتراک گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Notes است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌هایی را با «دوستان نزدیک» و فالورهای خود به اشتراک بگذارند. نکته قابل توجه اینکه، این یادداشت‌ها مانند استوری، به مدت 24 ساعت به دیگر کاربران نمایش داده می‌شود.

اولین بار یک متخصص شبکه‌‌های اجتماعی به نام «احمد غانم» به این ویژگی اشاره کرد و همچنین در حساب توییتر خود، تصاویری از آن را به اشتراک گذاشت. طبق این تصاویر که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید، ویژگی جدید اینستاگرام در صفحه پیام‌ها و ردیف جدیدی در بالای صفحه ظاهر می‌شود. پس از انتخاب آیکون «+» که روی آن عبارت Leave a note (نوشتن یک یادداشت) هم دیده می‌شود، می‌توانید یادداشت جدیدی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نگارش سریع یادداشت‌های کوتاه در اینستاگرام
البته این ویژگی هم محدودیت‌های منحصر‌به‌فردی دارد، به عنوان مثال یادداشت‌ها فقط می‌توانند تا 60 کاراکتر طول داشته باشند که منطقی به نظر می‌رسد. همانطور که گفتیم این قابلیت از نظر عملکرد مانند استوری است، بنابراین کاربران در مورد آن‌ها نوتیفیکیشنی دریافت نخواهند کرد و می‌توانند به مدت 24 ساعت آن‌ها را مشاهده کنند.

با این وجود، نحوه نمایش آن‌ها برای سایر کاربران، هنوز مشخص نشده است.

اینستاگرام رسما تایید کرده که فعلا در حال آزمایش ویژگی Notes با تعداد محدودی از کاربران است. سخنگوی متا در این رابطه توضیح می‌دهد:

«ما همیشه در حال کار روی ویژگی‌هایی هستیم که به شما کمک کنیم که در اینستاگرام بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید. اکنون در حال آزمایش Notes هستیم تا کاربران بتوانند به سرعت افکار خود را با دوستان خود یا گروه کوچکی از افراد به اشتراک بگذارند.»

اخیرا مشخص شده بود که این شبکه اجتماعی محبوب برای تایید سن کاربران خود از ابزار هوش مصنوعی جدیدی استفاده می‌کند که بر اساس اسکن چهره، می‌تواند سن آن‌ها را حدس بزند. همچنین در همین رابطه، توییتر هم در حال کار روی ویژگی جدیدی است که Notes نام دارد و امکان نوشتن محتواهایی طولانی‌تر را برای کاربران فراهم می‌‌کند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان