arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

مقام ایرانی به الجزیره: ادعای هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه کذب و ساختگی است / پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود؛ اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم

یک مقام وزارت خارجه ایران به شبکه الجزیره گفت که ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن گردشگران در ترکیه صرفا کذب و ادعاهای ساختگی است. این مقام وزارت خارجه ایران افزود: «امیدواریم که مقامات ترکیه متوجه اهداف برخی برای تخریب روابط دو جانبه ما باشند. پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود و اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام وزارت خارجه ایران به شبکه الجزیره گفت که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن گردشگران در ترکیه صرفا کذب و ادعاهای ساختگی است.

یک مقام وزارت خارجه ایران در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، ادعای هفته‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه از سوی ایران را به شدت تکذیب کرد و آن را ساختگی دانست.

او همزمان با سفر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به ترکیه گفت که برخی طرف‌ها به دنبال تخریب روابط بین تهران و آنکارا هستند.

این مقام وزارت خارجه ایران افزود: «امیدواریم که مقامات ترکیه متوجه اهداف برخی برای تخریب روابط دو جانبه ما باشند. پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود و اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم.»

در همین راستا «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به تازگی به اتهامات و ادعاهای بی اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا در نشست مطبوعاتی مشترک با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پاسخ داد و آن را مضحک و در چارچوب سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان توصیف کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه هفته گذشته با سفر به ترکیه در نشست خبری با همتای ترکیه‌ای خود باز هم ادعای خود درباره تلاش تهران برای هدف قرار دادن گردشگران صهیونیست در خاک ترکیه را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: «متاسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت دار جهت مهیا کردن فضا برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: «مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.»

نظرات بینندگان