arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

سخنگوی فرماندهی انتظامی: بیش از نفر از ۱۴ هزار نفر از مخلان بازار دستگیر شدند / شناسایی ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی؛ در یک گروه بالغ بر ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری ۱۴۵۶۶ نفر از مخلان بازار و ۵۷ معامله‌گر فردایی و ۱۳۸ دلال ارز خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری ۱۴۵۶۶ نفر از مخلان بازار و ۵۷ معامله‌گر فردایی و ۱۳۸ دلال ارز خبر داد.

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری امروز گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با یک حوزه کاری به اندازه کشور با مأموریت‌های مختلف وظایف بی‌شماری را برعهده دارد. این وظایف سبب شده است که پلیس در جایگاه ضابط قانون قرار بگیرد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: در سه ماهه ابتدایی سال همکاران ما در حوزه مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از ۱۶۰ تن مواد مخدر کشف شده است.

حاجیان با بیان اینکه روز گذشته بیش از ۸۱ تن انواع مواد مخدر در کشور امحا شد، بخشی از این موادمخدر از نوع صنعتی بود که مخرب‌تر از نوع سنتی مواد مخدر بود، گفت: پلیس آمادگی دارد اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم باشد کمتر از یک هفته اکثر معتادان متجاهر را جمع‌آوری و به کمپ‌ها تحویل دهیم‌.

سخنگوی ناجا با اشاره به طرح عادلانه کردن یارانه‌ها از سوی دولت بیان کرد: قرارگاه مبارزه با جرایم اقتصادی در همین راستا تشکیل شد که در نتیجه فعالیت این قرارگاه از ابتدای سال در حوزه مبارزه با احتکار بیش از ۱۵ هزار تن آرد و گندم کشف و ۸ هزار و ۷۰۰ تن برنج و ۷ هزار و ۱۷۶ تن روغن احتکار شده کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۱۱۳ نفر متهم در خصوص کالاهای احتکاری و قاچاق شناسایی و دستگیر شدند گفت: ارزش ریالی این کالاها ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

حاجیان تصریح کرد: بیش از ۷ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۷۴ عدد دارو کشف و بیش از ۴۲۵ هزار قطعات و تجهیزات پزشکی و بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال کشف و ۱۴ هزار و ۵۶۶ نفر (مخلان نظم و انضباط بازار) هم دستگیر شدند.

وی با اشاره به جرایم و معاملات فردایی گفت: در این حوزه ۳ گروه اصلی فعالیت می‌کردند، یک فروشندگانی طلا و ارز نداشتند، دو خریدارانی بودند که دنبال سود بیشتر بودند و گروه سوم تحلیلگرانی بودند که نقش اصلی را ایفا می‌کردند.

حاجیان با اشاره به اینکه این معاملات صوری است و به معنای واقعی انجام نمی‌شود چراکه نه کالایی وجود دارد و نه معامله‌ای انجام می‌شود، گفت: در این معاملات می‌توان گفت قمار ایجاد می‌شود و به همین در بازار سرمایه و طلا و ارز اخلال به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی شناسایی شد که بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند، گفت: ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شد؛ در یک گروه بالغ بر ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد.

به گفته سخنگوی فراجا ۲ نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و بیش از ۴۰ میلیون کانال ارز شناسایی و ۱۳۸ نفر در حوزه ارز شناسایی و دستگیر شدند.

حاجیان با اشاره با عملکرد پلیس راهور تصریح کرد: تصادفات فوتی ۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده اصلاح رفتار کاربران ترافیک است.

معاون اجتماعی فراجا گفت: ۲۷ درصد از افرادی که در تصادفات فوت شدند در ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جان خود را از دست دادند که این موضوع لزوم رفع نقص هرچه سریعتر از این نقاط را نشان می دهد.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی همچنین ۲۰۰ نفر در زمینه بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا با اشاره به پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها بیان کرد: این پرونده‌ها رو به افزایش است، این حوزه اصلاً حوزه مورد اعتمادی برای سرمایه گذاری نیست.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته افرادی بودند که در حوزه فضای مجازی برای فروش سوالات کنکور و یا امتحان نهایی اقدام کرده بودند، گفت: ۵ نفر از این متهمان دستگیر شدند و جالب است بدانید مدرک آنها دیپلم و یا زیر دیپلم بوده است.

حاجیان با اشاره به طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری لایوهای غیراخلاقی تصریح کرد: قانون می‌گوید هرکسی به اشاعه منکرات و انتشار عکس‌ها و مطالب خلاف عفت عمومی بپردازد مستحق حبس ۳ ماه تا ۲ سال است، پلیس با این افراد برخورد قاطع می‌کند.

معاون اجتماعی فراجا گفت: انتشار فیلم‌های دوربین مداربسته که نشان دهنده سرقت و یا آزار و اذیت فردی باشد جرم است و پلیس با این افراد برخورد می‌کند. برخی از افرادی که مورد سرقت قرار می‌گیرند از اینکه فیلمشان در فضای مجازی منتشر می‌شود گلایه مند هستند و می‌گویند که آبرو آنها رفته است.

سخنگوی فراجا با اشاره به سارقان صندوق امانات بانک ملی و دستگیری آنها بیان کرد: این سرقت به شدت حرفه‌ای بود و ماه‌ها فکر و برنامه ریزی داشتند، پلیس کمتر از ۴۸ ساعت نسبت به کشف این سرقت اقدام کرد، اما متأسفانه آنچنان که به واقعه (سرقت) پرداخته شد به بعد از واقعه (کشف) پرداخته نشد.

وی ادامه داد: تعداد بالایی از پلیس‌های منطقه عملکرد پلیس ایران در کشف این سرقت را تحسین کردند و از ما خواستند شیوه‌های علمی کشف جرم را به آنها هم یاد بدهیم.

حاجیان با اشاره با عملکرد پلیس راهور تصریح کرد: تصادفات فوتی ۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده اصلاح رفتار کاربران ترافیک است.

معاون اجتماعی فراجا گفت: ۲۷ درصد از افرادی که در تصادفات فوت شدند در ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جان خود را از دست دادند که این موضوع لزوم رفع نقص هرچه سریعتر از این نقاط را نشان می دهد.

نظرات بینندگان