arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد / علت: به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک از سوی دمشق

ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی که در کانال تلگرامی او منتشر شد، اعلام کرد این کشور روابط خود را با سوریه قطع کرده است. پیش از این، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری مردمی لوهانسک و جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت بشناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی که در کانال تلگرامی او منتشر شد، اعلام کرد این کشور روابط خود را با سوریه قطع کرده است.

به گزارش الجزیره، زلنسکی چهارشنبه‌شب افزود: دیگر روابطی میان سوریه و اوکراین نخواهد بود.

پیش از این، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری مردمی لوهانسک و جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: ما با هر دو کشور برای توافق بر سر چارچوب‌های تقویت روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک مطابق با قوانین ارتباط خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است.

نظرات بینندگان