arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

واکنش نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان به شهادت مرزبان ایرانی: از طالبان انتظار داریم عاملان جنایت مرزی را مجازات کند

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در واکنش به شهادت سرباز ایرانی در مرز ایران و افغانستان، از مسئولان افغانستان خواست تا عاملان این جنایت را مجازات کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در پی شهادت مرزبان ایران ، با بیان اینکه هیچگونه ناامنی در مرزهای ایران قابل تحمل نیست، بر شناسایی عاملان این جنایت از سوی مسئولان افغانستان تاکید کرد.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در واکنش به شهادت سرباز ایرانی در مرز ایران و افغانستان، از مسئولان افغانستان خواست تا عاملان این جنایت را مجازات کنند.

وی در توئیتی نوشت: «شهادت مرزبان رشید ایران در منطقه مرزی میلک را تسلیت عرض می‌کنم. هیچ‌گونه ناامنی در مرزهای‌مان قابل تحمل نیست. از مسئولان حکومت سرپرست افغانستان انتظار داریم نسبت به شناسایی عاملان این جنایت اقدام و برای پیشگیری از وقوع آن ، اقدامات جدی اتخاذ نمایند.»

طبق گزارش فارس، نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند که این افراد مسلح، پس از یک درگیری کوتاه، از منطقه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، "محمد صیاد" از نیروهای مرزبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

در همین حال دو مقام مسئول در ولایت نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با محکوم کردن حمله اشرار به خاک جمهوری اسلامی ایران، هرگونه درگیری مرزی میان ایران و افغانستان را رد کردند..

به دنبال این موضوع، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این‌که ابعاد حادثه ناگوار در منطقه مرزی میلک از سوی نهادهای مسؤول در دست بررسی است، از طالبان خواست که نسبت به روشن شدن ابعاد موضوع و مجازات عاملان این حادثه اقدام کند.

کنعانی با اشاره به برگزاری نشست گفت‌وگوهای مشترک مرزی ایران و افغانستان، گفت: از مقامات مسؤول هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان انتظار می‌رود در جهت روشن شدن ابعاد موضوع، مجازات عاملان و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام جدی به عمل آورند.

از زمان وقوع این حادثه اما برخی رسانه‌های معاند، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته و با انتشار اخبار نادرست مبنی بر وجود درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان، در تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه و شکاف بین دو کشورند.

نظرات بینندگان