arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

۹ مهارت فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

علاقمندان به هنرهای رزمی با توانایی های فوق العاده راهبان معبد شائولین آشنا هستند. این راهبان در ۷۲ زمینه به شدت تمرین کرده و آموزش می بینند و یاد می گیرند که ۲۶ سلاح دیگر را چگونه استفاده کنند و دو حرکت و سبک جانوران را برای پیدا کردن تخصص در آن انتخاب می کنند. چیزی که مردم را حیرت زده می کند کیفیت های ابرقهرمانی این راهبان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علاقمندان به هنرهای رزمی با توانایی های فوق العاده راهبان معبد شائولین آشنا هستند. این راهبان در ۷۲ زمینه به شدت تمرین کرده و آموزش می بینند و یاد می گیرند که ۲۶ سلاح دیگر را چگونه استفاده کنند و دو حرکت و سبک جانوران را برای پیدا کردن تخصص در آن انتخاب می کنند. چیزی که مردم را حیرت زده می کند کیفیت های ابرقهرمانی این راهبان است. از شکستن سنگ های بزرگ با دست خالی تا ایستادن تنها روی یک انگشت، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ واقعیت باورنکردنی در مورد مهارت های خارق العاده و عجیب راهبان معبد شائولین آشنا کنیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 واقعیت باورنکردنی در مورد مهارت های خارق العاده و عجیب راهبان معبد شائولین آشنا کنیم.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

۱- ایستادن وارونه تنها روی یک انگشت

اجرای حرکت ایستادن وارونه روی دو انگشت در دنیای کونگ فوی شائولین امری رایج و شناخته شده است. اما یک مهارت نادر و خارق العاده دیگر در معبد شائولین وجود دارد که در آن فرد تنها روی یک انگشت تعادل خود را حفظ می کند. برای اجرای این مهارت نادر، راهبان ابتدا باید تعادل خود را روی انگشت های باز حفظ کرده و در این تکنیک به مهارت برسند. در این حرکت انگشت اشاره او در یک دست باز شده و تمام انگشتان دست دیگر باز هستند. او خود را با دستی که تمام انگشت هایش باز هستند بالا می کشد و به حالت وارونه (سر به پایین و پا بالا)در می آید و تعادل خود را تنها با انگشت اشاره دست دیگر که باز است برقرار می کند.

در ویدیویی که در این لینک می بینید، یک راهب شائولین به نام هال تارک، حرکت ایستاده وارونه روی یک انگشت را انجام می دهد، فنی که وی اولین بار حدود ۵۰ سال پیش در شیکاگو اجرا کرد. دلیل اینکه آن ها می توانند چنین حرکت خارق العاده را انجام دهند به تمرینات شدیدشان باز می گردد. آن ها سال ها تمرین می کنند تا انگشت هایشان به سختی آهن شود. تمرین معمولی در معبد شائولین برای این کار انجام می شود که در آن راهبان با یک انگشت به درخت ضربه می زنند. ضربات مداوم راهبان به تنه درختان در این معبد در طول سال ها باعث ایجاد حفره هایی دو اینچی روی درختان اطراف معبد شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 واقعیت باورنکردنی در مورد مهارت های خارق العاده و عجیب راهبان معبد شائولین آشنا کنیم.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

۲- شکستن شیشه تنها با یک سوزن باریک

برای اکثر مردم، سخت است که یک سطح شیشه ای را با دست های خالی شکست چه برسد به اینکه بخواهید با پرتاب یک سوزن کوچک آن را بشکنید. راهبان معبد شائولین در یک ویدیو اسلو موشن توانسته اند این کار را انجام دهند که در این لینک قرار دارد. برای درک اینکه چطور ممکن است یک شیشه با سوزن خرد شود باید به اتصال شیمیایی شیشه نگاه کرد. شیشه بسیار سخت است و به سادگی ترک بر نمی دارد. اما به دلیل ساختارهای شیمیایی قوی، وقتی ترکی در شیشه می افتد، این ساختار دچار ضعف می شود. علاوه بر این، نکته اینجاست که هنگام پرتاب کردن سوزن نباید تحت فشار آن را خم کرد. پس کاری که راهب شائولین می کند این است که سوزان را با قدرت بالایی پرتاب می کند اما مراقبت است تا آن را خم نکند. وقتی سوزن سخت با شیشه برخورد می کند و یک شکاف عمیق ایجاد می کند، نیروی پرتاب در سراسر شیشه پخش شده و آن را خرد می کند.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

۳- جمجمه ای که با مته هم سوراخ نمی شود

از همان سنین کودکی، راهبان شائولین سخت کردن جمجمه خود را آغاز می کنند. آن ها سرشان را به مواد مختلفی کوبیده و این کار را با کیسه های شن آغاز کرده و پس از آن نوبت به تنه درخت و سپس وزنه های آهنی می رسد. بعد از سال ها تمرین، جمجمه راهبان شائولین به سنگ تبدیل می شود. سختی جمجمه آن ها به حدی است که حتی مته برقی نیز توان نفوذ در آن را ندارد. نکته جالب در مورد این مهارت این است که راهبان حتی بعد از مقاومت در برابر مته برقی به مدت تا ۱۰ ثانیه حتی مجروح نیز نمی شوند. حتی یک قطره خون یا قرمز شدن پوست نیز در نقطه تماس نوک مته با پوست سر راهبان دیده نمی شود.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

۴- نشستن در حالت اسکوات با دست های جفت شده برای مدت های طولانی

این مهارت که با نام مهارت ستون راهب شناخته می شود شامل تقویت پاها و مرکز ثقل بدن با تعادل کل بدن است. راهبان روی دو ستون چوبی یا شاخه درخت خیزران می ایستند در حالی که هر یک از پاها روی یک ستون قرار دارد. سپس آن ها در حالت نیم خیز یا اسکوات می نشینند و البته این تمام ماجرا نیست زیرا برخی مواقع دو کاسه مملو از آب را در دستانشان می گیرند، هر کدام در یک دست، در حالی که کاسه سوم روی سرشان قرار دارد. گاهی اوقات از ظرف های روغنی به جای کاسه آب استفاده می شود. این تمرین به مدت حدود دو ساعت انجام شده و تمام بدن باید بدون حرکت باشد و در غیر این صورت تعادل به هم خورده و کاسه ها می افتند.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

5- تمرین لیلای مست

در این تمرین راهب خود را در غالب یک مرد مست استتار می کند و سپس به بهانه مست بودن، حریف را گرفته و به یکباره ضربه ای مهلک به او وارد می کند. در این تمرین، راهب شائولین یک کوزه بزرگ و سنگین پر از آب را بر می دارد و شبیه یک انسان مست راه می رود. وقتی این تکنیک در جریان یک مبارزه یا دفاع انجام می شود، راهب ادای مست بودن را درآورده و حریف را سخت گرفته انگار که می خواهد از او برای بلند شدن کمک بگیرد. و در نهایت تا زمانی که آسیب جدی به او وارد نکند، وی را رها نخواهد کرد. این مهارت یکی از مهم ترین مهارت های معبد شائولین است و برای تقویت دست، بازو و انگشتان انجام می شود.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

6- ایستادن در هوا روی نیزه هایی که زیر شکم قرار گرفته اند

اینترنت پر است از راهبان شائولین که بدون تلاشی زیاد روی نوک نیزه های تیز ایستاده اند یا تنها با گردنشان نیزه ها را خم کرده اند. تشکیک هایی در مورد واقعی بودن این مهارت راهبان شائولین وجود داشته و برخی آن را نوعی شعبده بازی دانسته اند. برای مثال در مورد شکستن یا خم کردن نیزه با گردن، برخی گفته اند که نیزه های انتخاب شده برای این کار ساخته شده و نوع خاصی هستند. در واقع این نیزه ها به اندازه نیزه های واقعی استقامت ندارند. از طرف دیگر برخی این مهارت راهبان شائولین را باور کدره و می گویند که راهبان برای انجام آن سال ها آموزش می بینند.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

7-تولید ساکشن غیرقابل تصور در قسمت شکم

در این تمرین، راهب شائولین ساکشنی بسیار عجیب در قسمت شکم خود ایجاد کرده و یک کاسه را به این قسمت از شکم خود می چسباند. این تکنیک که با نام مهارت قدرت ثابت شناخته می شود، بسیار نادر بوده و در سراسر جهان تنها تعداد اندکی توانایی انجام آن با کارآیی خارق العاده ای را دارند به طوری که حتی چندین نفر نیز نمی توانند کاسه را از شکم او جدا کنند. قدرت ذهنی مهم ترین بخش انجام تمرین ساکشن شکمی است. راهبان شائولین سال ها تمرینات ذهنی انجام می دهند تا بتوانند این تمرین خاص کونگ فو را انجام دهند. تمرین ذهنی عمق بیشتری نسبت به تمرین جسمی دارد و ذهن باید آماده باشد تا چالش ها و دشواری هایی تکنیک های شائولین را بپذیرد. وقتی راهب به آگاهی ذهنی مورد نظرش می رسد، می توانند قدرت چی درون خود را آزاد کنند، چیزی که منبع قدرت اصلی راهبان شائولین است.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

8- بلند کردن میز کامل با تنها دهان و دندان

آموزش های بدن آهنین یکی از سخت ترین رژیم های تمرینی در جهان است. راهبان شائولین هر روز ساعت ها تمرین می کنند و برای برخی تمام عمرشان طول می کشد تا بتوانند بدنشان را به سختی آهن بکنند. و این تنها به بازوها، دست ها، انگشتان، پاها و جمجمه مربوط نمی شود. آن ها حتی دهان و دندان هایشان را نیز تمرین می دهند. افراد معمولی مانند ما نمی توانند حتی با دستشان نیز یک میز را به طور کامل از روی زمین بلند کنند. اما دهان و دندان های راهبان شائولین چنان قوی است که می توانند یک میز کامل را با تمام چیزهایی که روی آن وجود دارد بلند کرده و با آن راه نیز بروند. برای دیدن یکی از ویدیوهایی که بلند کردن میز کامل با دهان و دندان توسط یک راهب شائولین را نشان می دهد به این لینک مراجعه کنید.

مهارت‌های فوق العاده و باورنکردنی راهبان معبد شائولین که آن‌ها را ابر انسان می‌کند

9- شکستن چند سنگ بزرگ روی هم قرار گرفته با کف دست

این یکی نیز از مهارت هایی است که برای تبدیل بدن به آهن انجام می شود. از فاصله دور، این یکی شاید شعبده بازی به نظر برسد اما اینطور نیست. راهبان شائولین می توانند تکه های سنگ را با تنها یک ضربه دست بشکنند. و البته نه تنها یک سنگ بلکه تک تک سنگ هایی که روی هم قرار گرفته اند. مایکل فلد از محققان دانشگاه MIT می گوید که ضربه زدن با قدرت، شتاب و جاگیری مناسب می تواند به رسیدن به چنین مهارتی منجر شود.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان