arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

100میلیون تومان پیش فرنگیس داشتم اما او گفت پولی پیش من نداری/ با چاقو کارش را تمام کردم

ساعت 2 بعدازظهر 28 خرداد به‌دنبال تماس مأموران کلانتری 106 نامجو درخصوص کشف جسد زن جوانی در یک خانه، بازپرس محمد تقی شعبانی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه در خیابان نامجو شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران :ساعت 2 بعدازظهر 28 خرداد به‌دنبال تماس مأموران کلانتری 106 نامجو درخصوص کشف جسد زن جوانی در یک خانه، بازپرس محمد تقی شعبانی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه در خیابان نامجو شدند.
 
با ورود تیم جنایی به آپارتمان، با جسد زن جوان در اتاق خواب در حالی مواجه شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود ساعت 4 صبح همان روز اعلام کردند.
صاحبخانه که جسد را پیدا کرده بود، در تحقیقات گفت: دیروز خانه مبله‌ام را برای 24 ساعت به مرد جوانی اجاره دادم. ساعت 8 صبح امروز مرد جوان با من تماس گرفت و گفت ساعت 12 و نیم خانه را تخلیه می‌کند و برای گرفتن کلید به آنجا بروم. اما وقتی به اینجا آمدم تا کلید را تحویل بگیرم هر چه زنگ خانه را زدم، کسی در را باز نکرد. با پلیس تماس گرفته و با کمک آنها وارد خانه شدیم که با جسد زن جوان در اتاق خواب مواجه شدیم.
به‌دنبال کشف جسد زن جوان هویت مقتول به‌دست آمد. تحقیقات نشان می‌داد که فرنگیس زنی 35 ساله ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بوده که به‌خاطر اعتیاد از همسرش جدا شده و حدود یک سال قبل برای کار به تهران آمده و به عنوان مربی در یک آموزشگاه مشغول به کار شده بود.
هنوز ساعاتی از کشف جسد زن جوان نگذشته بود که خانواده فرنگیس به تهران آمده و از ربوده شدن دخترشان خبر دادند.
آنها که از قتل وی بی‌اطلاع بودند گفتند: چندین پیام از تلفن همراه دخترمان دریافت کردیم مبنی بر اینکه او را ربوده‌اند و برای آزادی‌اش باید پولی به حسابش واریز کنیم. فرنگیس به غیر از ما به چند نفر از دوستانش هم چنین پیامکی ارسال کرده بود. با تلفن همراه دخترم تماس گرفتیم اما پاسخ نداد. ما که نگران فرنگیس شده بودیم، راهی تهران شده و به محل زندگی‌اش رفتیم اما به ما گفتند که چند روزی است از او خبری ندارند. پیامک‌ها از یک طرف و ناپدید شدن او از سوی دیگر ما را نگران کرده و باعث شد که به پلیس خبر دهیم.
با شکایت خانواده فرنگیس، مشخص شد که عامل جنایت، پس از قتل، تلفن همراه او را ربوده و سعی داشته با ارسال چنین پیامک‌هایی از خانواده و دوستان مقتول پول بگیرد.
دستگیری قاتل
در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، مشخص شد متهم، از اتباع بیگانه است و به عنوان سرایدار و نگهبان در ایران مشغول به کار است. در ادامه بررسی‌ها هویت متهم به نام نظیف شناسایی شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با نظیف تماس گرفته و به بهانه استخدام سرایدار با متهم قرار گذاشته و او را روز گذشته بازداشت کردند. نظیف که ابتدا منکر جنایت بود، در مواجهه با مدارک و شواهد پلیسی به قتل زن جوان اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد وی به بهانه ازدواج از دختران و زنان جوان اخاذی می‌کرده است. بنابراین به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، وی در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
 
 
گفت‌وگو با متهم
 
 
با مقتول چطور آشنا شدی؟
7 ماه قبل در فضای مجازی با فرنگیس آشنا شدم. دختر خوبی بود و دلم می‌خواست با او ازدواج کنم. او از شهرستان به تهران آمده بود و در پانسیونی زندگی می‌کرد.
پس چرا او را به قتل رساندی؟
4 سال قبل غیرقانونی وارد ایران شدم و به عنوان سرایدار و نگهبان کار می‌کردم. بعد از آشنایی با فرنگیس از آنجایی که من نمی‌توانستم حساب بانکی داشته باشم، از او خواستم که دستمزد و حقوقم را به حساب خودش واریز کند. با خودم گفتم پول‌ها دست او باشد امن‌تر است.
چقدر پول بود؟
حدود 100 میلیون تومان. روز حادثه او را به خانه‌ای که اجاره کرده بودم بردم و گفتم پولم را برگردان. اما فرنگیس مدعی شد که هیچ پولی دست او ندارم. آن شب دعوایمان بالا گرفت و تا نیمه‌های شب ادامه داشت. عصبانی شده بودم و ناگهان با چاقو به او ضربه زدم به خودم که آمدم با جسد فرنگیس داخل اتاق خواب مواجه شدم. ترسیده بودم و گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و از آنجا متواری شدم. از ترس اینکه پلیس ردم را شناسایی کند، حتی محل کارم را ترک کردم اما در نهایت دستگیر شدم.
نظرات بینندگان