arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

ادعای وزیر دفاع اسرائیل با انتشار تصاویر ماهواره‌ای: ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است / پرتابگر ماهواره‌ای آزمایش شده در سمنان می‌تواند مناطق مرکزی اروپا را تهدید کند

«بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه حضور دارند.

وی که این سخنان را در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مطرح می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی، و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «در تصاویر ماهواره‌ای که من اینجا نشان می‌دهم شما می‌توانید چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ را ببینید. حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ طی ماه‌های اخیر، موضوعی بسیار مهم در یک دهه گذشته به شمار می‌آید. این تهدیدی مستقیم برای تجارت، انرژی و اقتصاد جهانی به شمار می‌آید».

تصاویری که گانتز در نشست خود در یونان نشان داده کشتی هنگام، ناوچه موج و دو کشتی کمکی هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «ایران مثال برجسته‌ یک تهدید گسترده جهانی و منطقه‌ای است. این کشور اخیرا آزمایشی در استان سمنان با یک پرتابگر ماهواره‌ای انجام داده که از این فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌های بین قاره‌ای دور بُرد استفاده کرد که بُرد آن به چند هزار کیلومتر می‌رسد و می‌تواند مناطق مرکزی اروپا را تهدید کند».

نظرات بینندگان