arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

سردار فدوی: با سوء استفاده از بانوان می‌خواهند با انقلاب دشمنی کنند / حجاب دیگر تنها یک واجب نیست، بلکه نمادی برای انقلاب اسلامی است

سردار فدوی گفت: بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ گذشته و دشمنان جرأت نکرده‌اند که حتی یک تیر به سوی ایران شلیک کنند اما سراغ مدل‌های دیگر خباثت رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: سردار فدوی گفت: بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ گذشته و دشمنان جرأت نکرده‌اند که حتی یک تیر به سوی ایران شلیک کنند اما سراغ مدل‌های دیگر خباثت رفتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس که امروز (چهارشنبه) از وزارت ورزش و جوانان به مقصد مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد، با بیان اینکه شهادت هر فردی، عنایت خداوند به ما است، اظهار داشت: در این سال‌های نورانی، خداوند به ما عنایت کرد که هر از گاهی انسانی بزرگ و شهید عزیزی بیاید و یادآور دستورات خداوند برای ما باشد.

وی افزود: بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته است و به برکت انقلاب، امامین انقلاب و شهدا، جبهه متحدی که فرقه باطل علیه جبهه حق درست کردند و سر آن با هم متحد شدند و هشت سال با انقلاب اسلامی جنگیدند، شکست خورده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ گذشته است و دشمنان انقلاب جرأت نکرده‌اند که حتی یک تیر به سوی ایران شلیک کنند؛ اما سراغ مدل‌های دیگر خباثت و دشمنی با انقلاب رفتند.

سردار فدوی گفت: شهیدان کار سختی انجام دادند و مردم ما به مثابه شهیدان هستند. سختی این کار این است که انسان می‌بایست برای آن جان بدهد. در حالی که برای همه، جان عزیزترین چیز است. شهدا رفتند در حالی که می‌دانستند بری دفاع از اسلام، انقلاب و کشور لزوماً باید جان بدهند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید مردانه ایستادند و جان عزیز خود را دادند تا کار بزرگی را که دستور خدا بود، انجام بدهند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدای کربلا الگوی شهدای ما هستند، افزود: برای همیشه، شهدای کربلا الگوی تمام شهدا هستند. شهدا کسانی هستند که خداوند به آن‌ها اجازه‌هایی داده است که به هیچ‌کس نداده و آن «شفاعت» است.

سردار فدوی گفت: در تفسیر مجمع‌البیان ذیل آیه شهدا «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» حدیثی از امام رضا (ع)، امام حسین (ع)، امیرالمؤمنین (ع)، پیامبر (ص) و حتی در خیلی از منابع از خود خداوند نقل شده است که می‌فرمایند «خداوند به شهدا اجازه‌ای داده است که آن را به هیچ‌کسی نداده و آن اجازه شفاعت است.» شهدا می‌توانند ۷۰ هزار نفر از اهل بیت خود و ۴۸۰ نفر از همسایگان خود را شفاعت کنند.

وی با اشاره به محتوای وصیتنامه‌ شهدا عنوان کرد: شهیدان پیام‌هایی برای ما داشتند. کار خوبی که بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده است، این است که وصیتنامه‌های شهدا را گردآوری کرده است. شهدا حتی در یک مورد هم حرف از دنیا و امور دنیایی نزدند، بلکه حرف‌شان، ایمان به خدا، پیامبر خدا (ص) و امام معصوم (ع) بوده است؛ پس از آن، لزوم دفاع از انقلاب، اطاعت از امامین انقلاب و رعایت حجاب خانم‌ها را وصیت کرده‌اند. رعایت حجاب، دستور اسلام و از سمت خداست نه آنکه حجاب را انقلاب اسلامی آورده باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه درمورد تأثیرات فرهنگی دشمن بر مردم هشدار داد: یکی از هدف‌گذاری‌های دشمنان، موضوع بانوان است که از این راه با انقلاب دشمنی کنند. آن‌ها می‌خواهند با استفاده از روش‌های تبلیغاتی و فضای مجازی از خودمان علیه خودمان استفاده کنند. خط مقدم این جبهه خانم‌ها هستند و آن‌ها هستند که باید وارد این عرصه شوند و دشمن را با شکست روبه‌رو کنند؛ مردان در این جبهه نمی‌توانند وارد شوند.

سردار فدوی بیان کرد: ما ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب، به برکت شهدا، اسلام و انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب و دنباله‌روندگان آن‌ها را با شکست روبه‌رو کردیم. ما می‌توانیم در این جبهه پیروز شویم. همه ما یک روز می‌میریم و وقتی مُردیم، ما و اعمال ما در مقابل خدا قرار می‌گیریم.

وی افزود: شیاطین با روش‌هایی با انسان مقابله می‌کنند که به آن امیدوار شده‌اند. دنباله‌روی بعضی از مردم از شیاطین در شأن مردم ۲۰۰ هزار شهید داده ما نیست. وقتی انسان در برابر خدا قرار می‌گیرد، مستأصل می‌شود؛ پس نگذاریم خبیثان عالم بر ذهن و عمل ما تأثیرگذار باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: توصیه به حجاب وصیت اکثر قریب به اتفاق شهداست. حجاب دیگر تنها یک واجب نیست، بلکه نمادی برای اسلام و انقلاب اسلامی است. شهدا می‌توانند به ما خیر برسانند. خدا به شهدا اجازه داده است تا به ما عنایت داشته باشند.

نظرات بینندگان