arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

سئو چیست؟ ۹ کار مهم سئوکار جهت سئوی سایت

با یک‌بار جست‌وجو در گوگل، سایت آن‌ها به‌عنوان سایت ابتدایی نمایش داده می‌شود. به مجموعه کارهایی که یک سایت برای قرارگرفتن در لیست اولین نتایج گوگل انجام می‌دهد، سئو سایت گفته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها دنیای کسب‌و‌کار به دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. در دیجیتال مارکتینگ، تمامی کسب‌و‌کارها به‌ دنبال بیشتر و بهتر دیده شدن هستند. فروشگاه‌های اینترنتی که دارای وب‌سایت هستند و از این پلتفرم برای فروش استفاده می‌کنند، نیاز به افزایش بازدید ارگانیک خواهند داشت. به این ترتیب با یک‌بار جست‌وجو در گوگل، سایت آن‌ها به‌عنوان سایت ابتدایی نمایش داده می‌شود. به مجموعه کارهایی که یک سایت برای قرارگرفتن در لیست اولین نتایج گوگل انجام می‌دهد، سئو سایت گفته می‌شود. برخی افراد در دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت می‌کنند تا این مهارت را بیاموزند. برخی دیگر از متخصصان سئو برای این کار کمک می‌گیرند. در هر صورت بد نیست تا 9 کار مهم سئوکار جهت سئوی سایت را بدانید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

1 .ایجاد نقشه سایت

۹ کار مهم سئوکار جهت سئوی سایت

یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک سئو کار انجام می‌دهد، ایجاد نقشه سایت است. شما برای این‌که از یک محله جدید دیدن کنید و تمامی بخش‌های آن را ببینید، به یک نقشه نیاز خواهید داشت. این موضوع درباره سایت شما و کرائلرهای گوگل نیز صدق می‌کند. ربات‌ها و کرائلرهای گوگل برای آنکه بتوانند به‌ خوبی از بخش‌های مختلف سایت شما دیدن کنند، نیاز به نقشه سایت شما خواهند داشت. خوشبختانه CMS وردپرس در نسخه جدید خود، نقشه سایت را به‌ صورت خودکار آماده می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که یکی از مراحل مهم در سئو، داشتن نقشه سایت مناسب و دقیق است.

2 . تحلیل کلیدواژه‌ها و اهمیت آن در سئو سایت

یک سئو کار خبره باید قادر به تحلیل کلیدواژه‌ها باشد. کلیدواژه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت به حساب می‌آیند. باید به‌دنبال کلماتی باشید که مخاطبان شما ممکن است آن‌ها را گوگل جستجو کنند. سپس بر اساس یک برنامه از پیش تعیین‌شده، باید محتوایی با این کلمات کلیدی تولید کنید. این محتواها باعث می‌شوند تا ورودی ارگانیک داشته باشید. حال موضوع این‌جاست که سئو کار چطور باید این کلمات کلیدی مناسب را پیدا کند؟ در حقیقت سئو کار برای این کار باید از ابزارهای مختلف Search analytics استفاده کند. هر کلیدواژه از نظر رقابت در سطح خاصی قرار دارد. این سطوح به افراد نشان می‌دهند که چطور می‌توان از کلیدواژه‌ها به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده استفاده کرد. پس ایجاد یک پلن برای تولید محتوا با کلمات کلیدی متعدد از دیگر بخش‌های وظایف سئوکار است.

3 . تشخیص صفحات پربازدید

خب هر سایتی دارای صفحاتی پربازدیدتر از صفحات دیگر است. یک سئوکار باید بتواند با کمک ابزارهای تحلیلی مختلف، این صفحات را تشخیص دهد. سپس می‌تواند با کمک همان ابزارهای تحلیلی، اطلاعات مفیدی از جمله موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان این صفحات را به دست بیاورد. این اطلاعات و آمار می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین می‌توان متوجه شد که چه پارامترهایی باعث موفقیت این صفحات از نظر سئویی شده است.

4 . تشخیص محل جغرافیایی کاربران

بسیاری از مشاغل به‌صورت لوکال یا محلی فعالیت می‌کنند. این موضوع برای مشاغلی که به‌صورت خدماتی فعالیت می‌کنند بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. برای مثال می‌توان در این میان به مشاغلی همانند خدمات برق خانه، تعمیرات خودرو و ... اشاره کرد. تمامی این مشاغل به‌صورت محلی هستند. پس سایت‌هایی که نیاز به کاربران محلی دارند، باید سئو محلی درباره آن‌ها اعمال شود. تشخیص محل جغرافیایی کاربران به این ترتیب یکی از وظایف سئوکار خواهد بود.

تشخیص ابزارهای مفید سئو

5 . تشخیص ابزارهای مفید سئو

سئوکار مدام باید در حال تجزیه و تحلیل باشد. او باید به‌صورت تست A to B بتواند روش‌های مفید برای بهبود سئو را پیدا کند. برای مثال یک سئو کار حرفه‌ای باید به‌دنبال ابزارهایی بگردد که می‌توانند به سئو سایت کمک کنند. در حال حاضر ابزارهای بسیار متنوع و زیادی در زمینه سئو سایت وجود دارند. حال سؤال این‌جاست که کدام یک از این ابزارها برای سئو سایت واقعاً عملکرد مناسبی دارند؟ تشخیص این موضوع نیز به عهده سئوکار خواهد بود. سئو کار باید با کمک ابزارهای تحلیل خود، به‌دنبال ابزارهایی بگردد که واقعاً می‌توانند به افزایش بازدید کاربران و بهبود سئو سایت شما کمک کنند. جالب اینجاست که شرکت‌های سئوکار همانند آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس از ابزارهای اصلی و پولی استفاده می‌کنند که بهترین اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزارهای رایگان دارای محدودیت‌های خاص به خود هستند.

7 . بررسی بروکن لینک‌ها

لینک‌های شکسته یا بروکن لینک‌ها برای سئو سایت همانند سم عمل می‌کند. زمانی که ربات‌های گوگل سایت شما را بررسی کنند و با ارور 404 مواجه شوند، یک نمره منفی بسیار بد برای سئو سایت خواهد بود. به همین خاطر سئوکار سایت باید این لینک‌های شکسته را در وهله اول شناسایی کند. سپس باید به‌ دنبال رفع این مشکل باشد. رایج‌ترین کار برای رفع مشکل لینک‌های شکسته، ایجاد ریدایرکت خواهد بود. البته بررسی ریدایرکت نیز از جمله وظایف یک سئوکار خواهد بود. ریدایرکت‌ها نباید به‌صورت زنجیره‌ای یا حلقه‌ای باشند. همچنین خود ریدایرکت‌ها انواع مختلفی دارند. یک سئوکار حرفه‌ای و خبره باید درباره انواع مختلف ریدایرکت اطلاع داشته باشد. به این ترتیب از این موضوع مطلع است که در چه زمانی باید از کدام ریدایرکت استفاده کند. ریدایرکت‌ها باید به‌صورت مدام بررسی شوند. البته تمامی این‌ها دارای ابزارهای خاص به خود هستند. پس نیازی به نگرانی نیست. برخی ابزارها انواع بروکن لینک را به شما نشان می‌دهند. همچنین برخی افزارهای دیگر برای بررسی ریدایرکت‌ها و صحت آن‌ها استفاده می‌شود.

بررسی بروکن لینک‌ها

8 . بررسی امنیت سایت

بررسی امنیت سایت نیز از جمله وظایف سئوکار به حساب می‌آید. یک سئوکار باید به‌ دنبال نقوص امنیتی سایت باشد. سایت زمانی که رخنه‌های امنیتی داشته باشد، باعث کاهش رتبه آن در سئو می‌شود. گوگل به امنیت کاربران اهمیت بسیاری می‌دهد. این موضوع را بارها و بارها نشان داده است. گوگل همیشه به‌دنبال آن می‌گردد تا سایت‌های امن را به کاربران معرفی کند. زمانی که الگوریتم گوگل را بررسی می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که این سایت همیشه به امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد. سئو کار باید همیشه به‌دنبال security issues یا همان مشکلات امنیتی سایت بگردد. هرگونه مشکل باید برطرف شود. همیشه این مشکلات باعث کاهش رتبه سایت در نتایج جست‌وجو می‌شوند. البته فقط کاهش رتبه نیست که اهمیت دارد. بلکه وجود مشکلات امنیتی باعث آسیب‌پذیری بیشتر سایت و در نتیجه حملات هکرها می‌شود. پس این موضوع از دو جهت مختلف اهمیت خواهد داشت. به همین خاطر باید به آن اهمیت داد و از آن غافل نبود.

9 . اسکیما مارکاپ در سئو سایت

اسکیما مارکاپ از جمله ساختارهای مهم برای سئو سایت محسوب می‌شود. با کمک اسکیما مارکاپ می‌توانید نتایج بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید. ساخت و استفاده از اسکیما مارکاپ‌های مختلف نیز از جمله وظایف مهم سئوکار به حساب می‌آید. این کار بسیار تخصصی است و نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. برای این کار باید از منوی سرچ اپرینس به بخش استراکچر دیتا بروید. به این ترتیب به ربات‌های گوگل می‌گویید که چطور نتایج شما را در صفحات جستجو نشان دهد.

در نهایت باید گفت که سئو کار باید مهارت‌های مختلفی را به دست بیاورد تا بتواند در زمینه سئو فعالیت حرفه‌ای داشته باشد. با وجود آنکه یادگیری سئو می‌تواند مفید باشد؛ اما بهتر است تا زمانی که در زمینه سئو مهارت لازم را پیدا نکرده‌اید، از خدمات سئو حرفه‌ای همانند خدمات سئو منتوریکس کمک بگیرید.

 

نظرات بینندگان