arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

وضعیت سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در بهار 1401

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وضعیت سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در بهار 1401

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت رقابتی اپراتورهای ارتباطی کشور در حوزه سیار منتشر و خط‌کشی میان عملکرد آنها گذاشته شد؛ همراه اول و رایتل در بازه زمانی سه ماهه با رشد سهم بازار مواجه شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدیدترین گزارش اعلامی خود از وضعیت بازار ارتباطی کشور که به صورت ادواری و معمولا بازه‌های زمانی سه ماهه منتشر می‌شود، با انتشار آمار رقابتی اپراتورهای سیار، به شکل غیرمستقیم خط کشی بر وضعیت عملکرد آنها گذاشته است.

براساس این آمار که مربوط به فصل بهار 1401 است، اپراتورهای تلفن همراه کشور توانسته‌اند مجموعا بیش از 141 میلیون سیمکارت را از میان حدود 208 میلیون سیمکارت واگذار شده در کشور، فعال کنند.

در این بین همراه اول توانسته همچون سنوات گذشته با فعالسازی بیش از 75 میلیون سیمکارت در رده نخست از منظر «تعداد مشترکان فعال» قرار گیرد و در مقایسه با آمار «زمستان 1400»، با رشد 0.123 درصدی سهم بازار مواجه شود.

اپراتور دوم ارتباطی نیز با فعالسازی بیش از 60 میلیون فعالسازی سیمکارت همچنان مانند گذشته در رده دوم قرار گرفته است؛ اما ایرانسل نیز با وجود رشد تعداد مشترکان فعال، در مقایسه با آمار مربوط به «زمستان 1400» سهم بازار از دست داده و با ریزش 0.171 درصدی مواجه شده است.

اما آخرین اپراتور ارتباطی کشور در حوزه سیار، «رایتل» است که با در اختیار داشتن بیش از پنج میلیون سیمکارت فعال، توانسته بر رنج تعداد مشترکانش در بهار امسال به نسبت زمستان سال گذشته بیفزاید و با رشد 0.048 درصدی در سهم بازار مواجه شود.

براساس آنچه که رگولاتور ارتباطی کشور گزارش کرده، ضریب نفوذ تلفن همراه در بهار سالجاری با رشد میلیمتری نسبت به سه ماهه انتهایی سال 1400 مواجه شده و به 167 درصد رسیده است.

 

نظرات بینندگان