arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

هشدار آمریکا به شهروندانش در سراسر جهان در پی کشته شدن الظواهری

پس از کشته شدن ایمن الظواهری توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا، وزارت خارجه این کشور به شهروندان خود که به خارج از کشور سفر می‌کنند، نسبت به اقدامات احتمالی انتقام‌جویانه، "هشدار جهانی" صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پس از کشته شدن ایمن الظواهری توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا، وزارت خارجه این کشور به شهروندان خود که به خارج از کشور سفر می‌کنند، نسبت به اقدامات احتمالی انتقام‌جویانه، "هشدار جهانی" صادر کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این بیانیه وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه صادر و در آن نسبت به "احتمال بالای خشونت ضد آمریکایی" پس از کشته شدن ایمن الظواهری، سرکرده القاعده هشدار داده شد.

در هشدار وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: اطلاعات کنونی نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی در حال طراحی حملاتی علیه منافع آمریکا در چندین مناطق سراسر جهان هستند.

اما در این بیانیه در رابطه با احتمال حملات در خاک آمریکا یا هرگونه تهدید خاص در خارج از این کشور صحبتی نشده اما به آمریکایی‌ها نسبت به مسائلی از جمله عملیات انتحاری، ترور، آدم‌ربایی، هواپیماربایی و بمب‌گذاری هشدار داده شده است.

این وزارتخانه به شهروندان آمریکایی هشدار داد که هنگام سفر به خارج از این کشور "تدابیر امنیتی لازم را در نظر بگیرند."

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آن دسته از افرادی که مسافرت خارجی دارند، باید از توصیه‌های سفر مطلع شوند و اطلاعاتی که در وب‌سایت‌ها قید شده را مطالعه کنند. همچنین دولت آمریکا خاطرنشان کرد که "گروه‌های تروریستی یکی از بزرگترین تهدیدها" علیه آمریکایی‌ها و منافع این کشور محسوب می‌شوند.

این اطلاعیه ۲۴ ساعت پس از آن منتشر شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد ایمن الظواهری روز شنبه در جریان یک حمله هوایی کشته شد. این حمله ساعت ۹:۴۸ شب به وقت محلی در تاریخ ۳۰ ژوئیه با یک پهپاد و موشک‌های هلفایر در منطقه شیرپور کابل انجام شد.

نظرات بینندگان