arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

معاون وزارت اقتصاد: هرگونه طرح اصلاح قیمت بنزین در قالب قانون بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد

معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آتی تعیین تکلیف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آتی تعیین تکلیف خواهد شد.

آقای سبحانیان گفت: توجه به رشد مذکور و همچنین دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین امسال ، سیاست دولت استفاده از ابزار‌های مهمی همچون گازسوز کردن خودرو‌ها جهت کنترل مصرف و عدم نیاز به واردات بوده است. همچنین لازم است بودجه مورد نیاز برای این مهم، در ردیف (۶) بخش مصارف جدول تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، معادل ۳.۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای ایمن سازی و هوشمند سازی جایگاه‌های سی ان جی در نظر گرفته شده و همچنین در ردیف (۱۰) بخش مصارف جدول تبصره (۱۴)، ۲۰ هزار میلیارد ریال جهت ایجاد جایگاه‌های عرصه گاز مایع و استانداردسازی خودرو‌ها دیده شده است.

به گفته معاونت سیاستگذاری اقتصادی همچنین درباره طرحی که به صورت آزمایشی در جزایر کیش و قشم انجام شده نیز اعلام کرد که این طرح بعد از پنج ماه جهت بررسی و در صورت لزوم انجام اصلاحات یا توسعه متوقف شد و هنوز تصمیماتی در این رابطه اتخاذ نشده است.

در مجموع برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین برای امسال وجود ندارد و هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

پیش از این روزنامه مردم سالاری در گزارشی با عنوان «گرانی بنزین شاید سال دیگر» در تاریخ ۴ مرداد ماه گمانه‌زنی‌هایی درباره گرانی بنزین کرده و وعده دولت درباره عدم افزایش قیمت بنزین را زیر سوال برده بود، این در حالی است که علی‌رغم افزایش مصرف بنزین در ۴ ماهه نخست امسال، دولت در سیاست عدم تغییر قیمت بنزین در امسال ، تغییری نداده است.

بر اساس اعلام گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در چهار ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۱۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسیده است.

نظرات بینندگان