arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان تهران / آماده باش دستگاه‌های اجرایی

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان‌آب در ارتفاعات، دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، شهرداری، راهداری و وزارت نیرو جهت مقابله با بحران آماده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان‌آب در ارتفاعات، دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، شهرداری، راهداری و وزارت نیرو جهت مقابله با بحران آماده باشند.

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران  اظهار کرد: وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده با آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: یکشنبه در ساعت عصر و شب در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال گردوخاک موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی افزود: در ارتفاعات استان خطرات جاری شدن رواناب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و صاعقه، ایجاد مه و کاهش دید در گردنه‌ها و اختلال در جاده‌های کوهستانی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

جلالی توصیه کرد: لازم است جهت کاهش خطرات از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و از کوچ عشایر، کوهنوردی، پروازهای سبک و بالگرد خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، شهرداری، راهداری و وزارت نیرو جهت مقابله با بحران آماده باشند.

نظرات بینندگان