arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

وزیر خارجه عمان به امیرعبداللهیان: موفقیت مذاکرات احیای برجام، به نفع همه طرف‌ها است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفت وگوی تلفنی، درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین و نیز آخرین تحولات گفت وگوهای وین رایزنی کردند. وزیر امور خارجه سلطنت عمان در این گفت وگوی تلفنی، با تاکید بر وجود نقش سازنده ایران در مذاکره احیای برجام تصریح کرد: عمان اعتقاد دارد موفقیت مذاکرات، به نفع همه طرف‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفت وگوی تلفنی، درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین و نیز آخرین تحولات گفت وگوهای وین رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان به‌ صورت تلفنی گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلام رئیسی به هیثم بن طارق سلطان عمان، از دیدگاه‌ها و تلاش‌ عمان در زمینه مذاکرات احیای برجام قدردانی کرد.

طرفین درباره آخرین تحولات گفت وگوهای وین رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان همچنین در مورد تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضمن اشاره به رایزنی‌های گسترده خود با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، این تجاوز را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با تاکید بر وجود نقش سازنده ایران در مذاکره احیای برجام، تصریح کرد: عمان اعتقاد دارد موفقیت مذاکرات، به نفع همه طرف‌ها است.

بدر البوسعیدی در مورد حقوق مردم فلسطین نیز خاطر نشان کرد: «عمان همواره از تحقق حقوق و آرمان‌های مردم فلسطین حمایت کرده و در کنار آنها خواهد ماند».

طرفین در این گفت وگوی تلفنی برخی موضوعات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

نظرات بینندگان