arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

خواهر رهبر کره شمالی: دشمنان جنوبی ویروس کرونا را در کشور پخش کردند

خواهر رهبر کره شمالی با ادعای اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورش توسط «دشمنان جنوبی» آغاز شد، هشدار داد به‌دلیل این کار باید مقامات سئول را «ریشه‌کن» کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه درباره انتشار ویروس «کووید-۱۹» در کشورش توسط دولت همسایه جنوبی هشدار داد.

خانم کیم که دست راست «کیم جونگ اون» و معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی کره شمالی محسوب می‌شود، ادعا کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور توسط بروشورهای آلوده که توسط «دشمنان در کره جنوبی» ارسال شده بود، آغاز گردید.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وی با بیان اینکه اقدام تلافی‌جویانه شدیدی علیه «جنایات سئول» باید انجام شود، تهدید کرد که اگر مقامات کره جنوبی به انتشار ویروس‌ها در کره شمالی ادامه دهند، «ریشه‌کن» خواهند شد.

خانم کیم طی سخنرانی در نشست ملی اقدامات ضد همه‌گیری، گفت برادرش (رهبر کره شمالی) در زمان همه‌گیری ویروس کرونا دچار تب بسیار بالایی شده بود.

او در اظهاراتش توضیح داد: «با وجود اینکه اقدامات واکنشی زیادی در حال بررسی است، اما باید پاسخ تلافی‌جویانه قوی انجام شود. اگر دشمن به اقدامات خطرناکی که می‌تواند ویروس را وارد جمهوری ما کند ادامه دهد، ما نه تنها با ریشه‌کنی ویروس، بلکه مقامات کره جنوبی نیز پاسخ خواهیم داد».

پیش از وی اما رهبر کره شمالی طی سخنرانی در همان مراسم اعلام کرد که کره شمالی توانسته ویروس کرونا را شکست دهد و دیگر نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های مخصوص بهداشتی نیست.

به نوشته یونهاپ، خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از کیم گزارش داد: «او به طور رسمی پیروزی در کمپین اضطراری ضد همه‌گیری برای از بین بردن ویروس کرونای جدید که به قلمرو ما نفوذ کرده بود، و حفاظت از جان و سلامت مردم را اعلام کرد».

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول در حالی رو به افزایش گذاشته که پیشتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل هشدار داد هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

نظرات بینندگان