arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

سایت اسرائیلی: عمان هنوز اجازه پرواز هواپیماهای اسرائیل از حریم هوایی خود را نداده

یک سایت عبری گزارش داد، عمان هنوز به خطوط هوایی اسرائیل مجوز پرواز در حریم هوایی این کشور را نداده است؛ چیزی که مقامات اسرائیلی پس از موافقت عربستان انتظارش را نداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک سایت عبری گزارش داد، عمان هنوز به خطوط هوایی رژیم صهیونیستی مجوز پرواز در حریم هوایی این کشور را نداده است؛ چیزی که مقامات اسرائیلی پس از موافقت عربستان انتظارش را نداشتند.

به گزارش سایت عبری"وای‌ نت"، عربستان سعودی پس از امضای توافق‌ نامه‌های عادی‌سازی، به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی مجوز پرواز در حریم هوایی این کشور، در چارچوب یک کریدور هوایی ویژه به امارات و بحرین را داد. این امر بعد از عادی سازی روابط این دو کشور با رژیم صهیونیستی بود.

پرواز بر فراز حریم هوایی عربستان برای شرکت های اسرائیلی، به طور قابل توجهی در کوتاه شدن مدت زمان تعداد زیادی از پروازها به شرق دور نقش دارد که به کاهش هزینه های آنها کمک می کند.

این سایت توضیح داد، موافقت عمان اهمیت زیادی دارد و ضروری است، زیرا بدون آن امکان خروج از حریم هوایی عربستان به سمت اقیانوس هند و سپس به مقاصد مختلف در شرق وجود ندارد. برای خروج از عربستان به سمت شرق باید از حریم هوایی یمن یا عمان عبور کرد و به دلیل جنگ یمن و عدم وجود روابط میان رژیم صهیونیستی و این کشور پرواز بر فراز حریم هوایی یمن غیر ممکن است.

سایت وای‌ نت افزود: این احتمال فقط با عمان که با اسرائیل رابطه دارد وجود دارد، اما عمان نیز تاکنون مجوز عبور شرکت‌های اسرائیلی از حریم هوایی خود را نداده است که این موضوع در سطح سیاسی و نه در سطح خطوط هوایی با مقامات عمان پیگیری می‌شود.

نظرات بینندگان