arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
در گفتگو با «انتخاب»؛

رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اگر مذاکرات به نتیجه هم نرسد، برای کشور ما تفاوتی نمی‌کند چون ما کشور مقاومی هستیم

رضازاده درباره اختلافاتی که در حال حاضر وجود دارد، بیان کرد: «اختلافات احتمالا در خصوص پاسخی است که وزارت امورخارجه به دولت امریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا فرستاده است. این متن که محرمانه است و انتشار پیدا نکرده، احتمالا اختلافات درباره همان پاسخ است. تا جایی که من اطلاع دارم اختلافات جزئی است و اگر زیاده‌خواهی‌های امریکا و اتحادیه اروپا نباشد، مشکل حل خواهد شد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه بعد از پاسخ امریکا به متن نهایی چه قدر احتمال احیای برجام وجود دارد، می‌گوید که وزارت امور خارجه، تیم مذاکره‌کننده، دولت و مجلس در حال بررسی جواب پیشنهادی امریکا و هماهنگی برای ارسال جواب متقابل هستند. الان که به آخر مذاکرات رسیده‌ایم، به نظر می‌رسد که اختلافات جزئی است و من فکر می‌کنم با حل این اختلافات، مذاکرات برجام بعد از حدود ۱۰ سال استمرار، به نتیجه نهایی برسد. اختلافات احتمالا در خصوص پاسخی است که وزارت امورخارجه به دولت امریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا فرستاده است. تا جایی که من اطلاع دارم اختلافات جزئی است و اگر زیاده‌خواهی‌های امریکا و اتحادیه اروپا نباشد، مشکل حل خواهد شد.

یعقوب رضازاده در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به اینکه باتوجه به پاسخ امریکا به متن نهایی، چه میزان امکان احیای برجام وجود دارد، عنوان کرد: «در پی ارسال پاسخ به اتحادیه اروپا و کشور‌های ۵+۱ که از طرف وزارت امورخارجه انجام شد، امریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا هم یک فرصتی گرفتند و در نهایت پاسخ را به وزارت امورخارجه ارسال کردند. حال وزارت امور خارجه، تیم مذاکره‌کننده، دولت و مجلس در حال بررسی جواب پیشنهادی امریکا و هماهنگی برای ارسال جواب متقابل هستند. الان که به آخر مذاکرات رسیده‌ایم، به نظر می‌رسد که اختلافات جزئی است و من فکر می‌کنم با حل این اختلافات، مذاکرات برجام بعد از حدود ۱۰ سال استمرار، به نتیجه نهایی برسد.»

وی همچنین تاکید کرد: «کشور‌های اتحادیه اروپا و امریکا بیشتر از کشور ما به این تفاهم و حل موضوع نیاز دارند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که مجددا فریب رژیم صهیونیستی را نخورند و سعی کنند عاقلانه تصمیم گیرند و مذاکرات را ادامه دهند تا به نتیجه خوبی برسیم. اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسد، به علت زیاده‌خواهی‌های امریکا و کشور‌های ۱+۵ برای کشور ما تفاوتی نمی‌کند، چون ما کشور مقاوم هستیم و از اول انقلاب تا کنون ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد، ولی آن‌ها هستند که به این توافق نیاز دارند.»

رضازاده همچنین درباره اختلافاتی که در حال حاضر وجود دارد، بیان کرد: «اختلافات احتمالا در خصوص پاسخی است که وزارت امورخارجه به دولت امریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا فرستاده است. این متن که محرمانه است و انتشار پیدا نکرده، احتمالا اختلافات درباره همان پاسخ است. تا جایی که من اطلاع دارم اختلافات جزئی است و اگر زیاده‌خواهی‌های امریکا و اتحادیه اروپا نباشد، مشکل حل خواهد شد.»

نظرات بینندگان