arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت خارجه: موضعی از سوی طر‌ف‌های غربی مبنی بر غیرسازنده بودن پاسخ ایران دریافت نکردیم

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه)‌ ۱۴ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که پاسخ اخیر ایران که به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه شد سازنده، شفاف و قانونی و در مسیر کمک به شکل گیری توافق بوده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم.
 
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره پاسخ ایران و آمریکا به پیشنهاد هماهنگ کننده اروپا نیز اظهار داشت: موضعی از سوی طر‌ف‌های غربی مبنی بر غیرسازنده بودن پاسخ ایران دریافت نکردیم. پاسخ ارائه شده از سوی ایران در مسیر کمک به شکل گیری توافق بوده است. تلاش ایران در این مقطع این بوده که مبتنی بر نکات مورد توافق در مذاکرات وین ادبیات را به گونه‌ای ارائه کند که شفاف شود ابهام زدایی و تقویت شود به گونه‌ای که بعد از شکل گیری توافق احتمالی امکان سوء تفاهم به حداقل ممکن برسد. ایران در این زمینه پاسخی که ارائه کرده نگاهش به سمت جلو بوده است. ایران معتقد است در این زمینه پاسخش سازنده و با نگاه به  جلو و کمک کننده برای شکل گیری توافق بوده است. اگر همین نگاه در طرف مقابل باشد توافق در دسترس است و می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن وزرا جمع شده و مذاکرات را جمع بندی کنیم.
نظرات بینندگان