arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

لوکاشنکو: اجازه نخواهم داد از طریق بلاروس به روسیه از پشت خنجر بزنند

لوکاشنکو از مقامات کشورش خواست تا مرزهای اوکراین را پوشش دهند و در صورت لزوم نیروهای ارتش را در وضعیت آماده باش قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد، اجازه نخواهد داد از خاک کشورش هیچ حمله‌ای علیه سربازان روسیه رخ دهد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در دیدار با الکساندر وولفوویچ، دبیر شورای امنیت بلاروس تاکید کرد، نباید بلاروس موجب شود کسی به سربازان روسیه از پشت  خنجر بزند.

لوکاشنکو از مقامات کشورش خواست تا مرزهای اوکراین را پوشش دهند و در صورت لزوم نیروهای ارتش را در وضعیت آماده باش قرار دهند.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه این سخنرانی عنوان کرد: ما را متهم به داشتن نیت راه انداختن جنگ در اوکراین و چیزهای دیگر نکنید. ما باید از سرزمین پدری خود محافظت کنیم. من بار دیگر در مورد موضوع پشتیبانی از روسیه تاکید می‌کنم، نباید از طریق بلاروس کسی به روسیه از پشت، به پهلو، از کنار یا از جناحین دست به حمله بزند. و این حملات صورت نخواهند گرفت.

لوکاشنکو همچنین یادآور شد، دستور داده موضوع اقدامات ارتش در مرز با اوکراین مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه "تجربه ضدحمله" و پوشش مرزها در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور بلاروس وضعیت موجود را در پیش زمینه جنگ روسیه علیه اوکراین "خطرناک" خوانده و از مقامات دولت خود خواست ضمن نگرانی نداشتن نسبت به هیچ موردی، علاوه بر سربازان معمول ارتش، نیروهای شبه نظامی مردمی که بر اساس گزارش‌ها در دست شکل‌گیری هستند را در وضعیت آماده باش قرار دهند.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: لازم نیست نسبت به هیچ چیز نگران باشیم. در صورت نیاز به قرار دادن برخی واحدهای ارتش در وضعیت آماده باش طبق هنجارهای زمان جنگ، لازم است این کار را انجام دهیم. اگر لازم باشد حتی برای مشخص بودن زنده بودن افراد یک واحد نظامی آن را بسیج کنیم، باید آن را بسیج کنیم. اگر لازم است ما نیروهای دفاع سرزمینی را در وضعیت آماده باش قرار دهیم پس باید این کار را انجام دهیم. اگر لازم باشد به یک گروه از شبه نظامیان مردمی دستور به بازرسی فوری میدان با هدف بررسی نوع نیروهای در اختیار و تسلیحات آنها داده شود پس باید دست به این کار بزنیم.

در تاریخ 17 سپتامبر گزارش شد، مقامات بلاروس مانورهای نظامی این کشور را تا دست کم 24 سپتامبر تمدید کرده‌اند.

نظرات بینندگان