arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

یک نماینده: گزارش مجلس درباره مهسا امینی تقریبا آماده است / منتظر نظر کتبی و رسمی پزشکی قانونی هستیم / در معاینه اولیه، هیچ گونه آثار شکستگی و ضرب و جرح دیده نشده / منتظریم تا نظر نهایی درباره پاتولوژی قسمت‌های مختلف اعضای بدن ارائه شود

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته این کمیسیون را در خصوص موضوع درگذشت مهسا امینی تشریح کرد و گفت: گزارش ما از این حادثه تقریبا آماده است و منتظریم که سازمان پزشک قانونی نظرش را به صورت کتبی و رسمی بیان کند و سپس قرائت نتیجه تحقیق را در مجلس داشته باشیم. وی با بیان اینکه در معاینه اولیه جسد توسط پزشکی قانونی هیچ گونه آثار شکستگی و ضرب و جرح دیده نشده، افزود: منتظر هستیم انشاء الله نظرن‌هایی نیز راجع به پاتولوژی قسمت‌های مختلف اعضای بدن ارائه شود و ما نتیجه تحقیق را بتوانیم خدمت مردم عزیز و شریف اعلام کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته این کمیسیون را در خصوص موضوع درگذشت خانم مهسا امینی تشریح کرد.

به گزارش «انتخاب»، جوکار گفت: بعد از دستور رئیس مجلس درباره رسیدگی کمیسیون امور داخلی مجلس به این پرونده کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان حقوقی - قضایی و همچنین کارشناسان حوزه نظارت مجلس تشکیل شد.

او که با صداوسیما گفتگو می کرد، افزود: در ابتدای امر، تشکیل جلسات و کسب گزارش از سازمان‌های ذی ربط و اجرایی وبررسی آن به صورت فرآیندی در دستورکار قرار گرفت. در این راستا، فیلم‌های ضبط شده‌ای که موجود بود از زمان ورود مرحومه به مرکز پلیس تا زمانی که توسط اوژانس منقل می‌شود، مورد بازبینی فنی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: در ادامه؛ اظهارات مجریان، شاهدان، عوامل اورژانس، پزشکی قانونی و همچنین اخذ مدارک پزشکی جراحی‌های گذشته و بیماری‌های زمینه‌ای که مرحومه داشتند نیز صورت گرفت.

وی افزود: دیروز هم جلسه‌ای با حضور ماموران و فرماندهان فراجا، کارشناسان پزشکی قانونی و سازمان اورژانس و نمایندگان مجلس از کمیسیون‌های مختلف برگزار شد. گزارش ما از این حادثه تقریبا آماده است و منتظریم که سازمان پزشک قانونی نظرش را به صورت کتبی و رسمی بیان کند و سپس قرائت نتیجه تحقیق را در مجلس داشته باشیم.

جوکار ادامه داد: گزارش باید مبتنی بر اسناد و مدارک باشد و تمام اسناد و مدارک موجود باید، پیوست گزارش شود و گزارش به تنهایی کفایت نمی‌کند فلذا پس از ارائه گزارش پزشکی قانونی گزارش می‌توانیم نتیجه تحقیق را در صحن مجلس قرائت کنیم.

وی با بیان اینکه در معاینه اولیه جسد توسط پزشکی قانونی هیچ گونه آثار شکستگی و ضرب و جرح دیده نشده است، افزود: جلسات کمیته پزشکی قانونی یکی از محور‌های اساسی بحث تحقیق ما بوده و ما منتظر هستیم انشاء الله نظرن‌هایی نیز راجع به پاتولوژی قسمت‌های مختلف اعضای بدن ارائه شود و ما نتیجه تحقیق را بتوانیم خدمت مردم عزیز و شریف اعلام کنیم.

نظرات بینندگان