arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

زاخارووا: تلاش ها برای انزوای روسیه در سازمان ملل شکست خورد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که تعداد دیدارهای هیات روسی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل همه اشارات مربوط به انزوای مسکو را از بین برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که تعداد دیدارهای هیات روسی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل همه اشارات مربوط به انزوای مسکو را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری تاس، زاخارووا با انتشار تصاویر دیدار صمیمانه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با عبدالله بن زاید آل نهیان در نیویورک در پیامی تلگرامی نوشت: امروز انزوا به خصوص دردناک بود، ما با ده ها تن از دوستان و همکارانمان منتظر آن بودیم، اما هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداد.

به رغم تلاش های غرب برای تحت فشار قراردادن روسیه در هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل لاوورف شنبه شب طی سخنرانی کوبنده مواضع غرب را به بار انتقاد گرفت.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی آتشین خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روس هراسی رسمی در غرب بی سابقه است که اکنون دامنه آن بسیار گسترده تر شده است.

وی در ادامه افزود: آنها از اعلام قصد برای تحمیل نه تنها شکست نظامی به کشور ما، بلکه برای نابودی و شکستن روسیه نیز ابایی ندارند.

لاوروف همچنین با دفاع از برگزاری رفراندوم در بخش های از اوکراین گفت: غرب در حال حاضر در مورد همه پرسی ها تنش می کند.

نظرات بینندگان