arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۴ مهر ۱۴۰۱؛ از درخواست توقیف اموال علی کریمی تا حمله ذوالنور به عمامه به‌سرهایی که «فتنه» را تحریک کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امیرعبداللهیان: امریکا با آشوبگران در اجرای پروژه ناامن سازی در ایران همراهی می کند
امیرعبداللهیان با توجه به برخی مواضع مداخله‌گرانه مقامات آمریکایی در روز‌های اخیر، اعتراض مسالمت آمیز را حق هر ملتی خواند، اما از رویکرد مداخله گرانه آمریکا در امور ایران و منطقه و از جمله اقدامات تحریک آمیز در همراهی با آشوب گران و جریان‌هایی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران، بدنبال اجرای پروژه ناامن سازی و کشته سازی در ایران هستند، به شدت انتقاد کرد و آنرا در تعارض آشکار با پیام‌های مکرر دیپلماتیک کاخ سفید به ایران در مورد ضرورت توافق و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

امام جمعه تهران: از خواص بی‌مروت ناراحت هستیم
حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما از خواص بی‌بصیرت و بی‌مروت که با پول ملت ایران چهره شدند، ناراحت هستیم؛ این افراد بد امتحان دادند و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که توبه کنند.

معاون رئیس جمهور: توفیقات رئیسی پیام‌ می‌داد که دشمن به دنبال فتنه است
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور گفت: صادرات نفت که پیش از آن امری سخت و دشوار بود در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و دولت در نهایت به سلامتی از بحران‌های مالی گذشت. سفر‌های خارجی موفقی نیز آقای رئیسی انجام داد که حضور افتخار آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل و حضور در اجلاس شانگ‌های و پذیرش کشورمان در این پیمان و دیدار آیت الله رئیسی با روسای جمهور روسیه و چین از نکات مهم این سفر‌ها بود. همه این توفیقات این پیام‌ها را می‌داد که دشمن به دنبال فتنه هستند و متولیان امر باید ابعاد پیدا و پنهان فتنه اخیر را روشن کنند.

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در روزهای اخیر پیام دادند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از ارسال پیام آمریکایی ها در روزهای اخیر مبنی بر داشتن اراده و حسن نیت برای رسیدن به توافق خبر داد و گفت به آمریکایی ها اعلام کردیم با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را برای رسیدن به توافق نشان دهید.

وزیر کشور: دستگاه قضا با سران اتفاقات اخیر «قاطع، سریع و عبرت آموز» برخورد کند
احمد وحیدی وزیر کشور پس از عیادت از ۱۱ تن نیروهای فراجا که در اتفاقات اخیر آسیب دیده بودند،گفت: از دستگاه قضا انتظار داریم با عاملان اصلی و سران این «اغتشاشات» به شکل قانونی، قاطع، سریع و عبرت‌آموز برخورد کند.

احضار سفیران انگلیس و نروژ به وزارت خارجه
وزارت خارجه اعلام کرد: «در واکنش به فضاسازی های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین علیه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.» این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که «در واکنش به مواضع مداخله جویانه رییس پارلمان نروژ در قبال تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر نروژ در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.»

رئیسی: مردم تبریز از آشوب‌طلبان و اخلال‌گران نظام ابراز انزجار کردند
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور حضور مردم در مراسم تشییع شهید اجاقی از بسیجیان تبریز را نماد دلبستگی جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: حضور حماسی مردم شهر تبریز در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار، نشانه قدرشناسی این مردم نسبت به مدافعان امنیت و انزجار آنان از آشوب‌طلبان و اخلال‌گران نظام و امنیت عمومی است.

رسایی: اموال علی کریمی را توقیف کنید
حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال هاکان شوکور فوتبالیست معروف ترکیه‌ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد.

امام جمعه اهواز: کور خوانده‌اند که با این آشوب‌ها بتوانند حجاب را بردارند
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دشمنان بداند امت اسلامی برای تحقق مبانی اسلامی خون داده است و کور خوانده که با این آشوب ها بتوانند حجاب را بردارند. ما امت اسلامی همواره خواستار اجرای قانون حجاب در ایران اسلامی هستیم.

شایعه کودتا در چین
طبق برخی گزارش‌ها، رئیس‌جمهور چین توسط ارتش آزادی‌بخش خلق این کشور از قدرت کنار گذاشته شده و در حبس خانگی به سر می‌بَرد.

رئیس قوه قضاییه: در بررسی اتفاقات اخیر اقاریر افراد دستگیرشده لحاظ شود
رئیس قوه قضاییه گفت: به مقامات قضایی ذیربط که مسئول رسیدگی و تکمیل پرونده‌های عناصر اغتشاشگر هستند تاکید کرده‌ام که در روند بررسی‌ها و تحقیقات خود، به دقت همه مستندات و ادلّه موجود از جمله موارد و مطالب ارائه شده از ناحیه نیرو‌های انتظامی و اقاریر و اظهارات افراد دستگیرشده را مورد لحاظ قرار دهند.

سپاه: تعدادی از سردسته های آشوبگران کرج با پوشش زنانه همراه با کوکتل مولوتف شناسایی شدند
نیروهای اطلاعات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد: تعدادی از این مخلان امنیت و آشوبگر با لباس مبدل و پوشش زنانه همراه با کوکتل مولوتف در منطقه رجایی شهر کرج شناسایی و دستگیر شدند.

شریعتمداری: مهسا امینی کاملا عادی دچار سکته قلبی شد
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان درباره فوت مرحوم امینی گفت: پزشکی قانونی مأمور بررسی قضیه است که اعلام کرده ضربه‌ای در کار نیست و فیلم منتشر شده از ماجرا هم نشان می‌دهد او کاملاً عادی دچار سکته قلبی شد و این اتفاقی است که در هر حالت دیگر احتمال رخ‌دادن آن می‌رود.

دادستان تهران: کسانی که بخواهند دستاورد بزرگ آرامش و امنیت مردم را به هم بریزند با برخورد سخت و قاطع دستگاه قضایی رو به رو خواهد شد
دادستان تهران گفت: کسانی که به اموال مردم و یا بیت المال مسلمین به هر نحوی و به هر میزانی خسارت وارد می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن ملزم به پرداخت خسارت و جرائم قانونی خواهند بود. علی صالحی اظهار کرد: اولویت ما آرامش و امنیت مردم است و کسانی که بخواهند این دستاورد بزرگ را به هم بریزند با برخورد سخت و قاطع دستگاه قضایی رو به رو خواهد شد.

حمله حسن عباسی به فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها
فیلم منتشر شده از صحبت های جنجالی حسن عباسی درباره نقش علی کریمی و فوتبالیست ها در ترویج بی حجابی زنان و همچنین حوادث پس از مرگ مهسا امینی بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است. او می گوید سبک زندگی آن‌ها سبک زندگی آمریکایی است؛ لذت، شهوت و پول . او گفته: چرا به فوتبالیست‌ها ۱۵۰ برابر حقوق کف جامعه حقوق می‌دهید که هار شوند؟ که زنانشان را بی حجاب کنند در اینستاگرام . حسن عباسی  گفته است: تیم تاج و پرسپولیس که اساس آن‌ها را حکومت پهلوی راه انداخت از اساس آن‌ها آدم دیندار در می‌آید؟

مدارس استان البرز تعطیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام مدارس مقاطع تحصیلی این استان دوشنبه چهارم مهرماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خواهند داشت.

ذوالنور: برخی افراد عمامه به‌سر پیام دادند؛ «فتنه» را تحریک کردند
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هزینه‌های معنوی که به حیثیت نظام وارد شده است،گفت: تضعیف دستگاه‌های امنیتی و پلیس قابل جبران نیست. حتی برخی افراد عمامه به‌سر هم پیام دادند و فتنه را تحریک کردند دادگاه ویژه روحانیت باید نسبت به بررسی اتهامات این افراد نیز ورود کند. او گفته: فردی در جایگاه مرجع خودخوانده تقلید به بهانه پیام تسلیت برای فوت مرحوم امینی موجب اغفال جوانان شد . 

نظرات بینندگان