arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱

وزیر ورزش: اطلاعات غلط باعث واکنش اشتباه برخی از ورزشکاران شد / ملی‌پوشان فوتبال با اتحاد خود به حرف و حدیث‌ها پایان دادند

سجادی در خصوص اتفاقات اخیر کشور در خصوص فوت مهسا امینی گفت: همیشه ورزشکاران در کنار پرچم ایران قهرمانان این کشور بوده‌اند. اطلاع‌رسانی نادرست باعث شد تا برخی از ورزشکاران واکنش‌های غلطی داشته باشند. قطعاً اگر ورزشکاران اطلاعات درست‌تری داشتند موضع بهتری را می‌توانستند در این خصوص بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان به همراه هیأت‌های استانی خود سعی در کشف استعدادها و پرورش آنها که جزو اهداف بزرگ است، دارد.

، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد برتر ورزش کشور اظهار داشت:‌ یکی از اهداف این المپیاد کشف استعدادها، جذب استعدادها و پرورش آنها است که همواره در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. در این میان 14 هزار هیأت ورزشی که بازوهای وزارت ورزش هستند این امر را برعهده دارند. اداره‌های کل وزارت ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی در این راستا همسو و هم‌نظر پیش می‌روند تا خللی در روند کار به وجود نیاید و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی هم ناظر بر برگزاری این المپیادها هستند.

وی افزود: المپیاد برتر ورزش کشور در رده‌ سنی بالای 12 سال برگزار می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت. آمار نشان می‌دهد که در سومین دوره المپیاد شاهد استقبال خوبی از سوی پسران و دختران نوجوان هستیم. در این رقابت‌ها پسران در 28 رشته و دختران در 19 رشته حضور دارند که از معاونت امور بانوان این قول را گرفته‌ام که در دوره بعدی دختران نیز همانند پسران در 28 رشته ورزشی به صورت یکسان رقابت کنند. استعدادها در اغلب کشورها زیر 12 سال انجام می‌شود و ما هم باید به سویی برویم که استعدادها را در کمتر از 12 سال کشف کنیم.

سجادی در خصوص اتفاقات اخیر کشور در خصوص فوت مهسا امینی گفت: من هم به خانواده مهسا امینی تسلیت عرض می‌کنم. مانند تمام کسانیکه در کابینه دولت حضور دارند از این اتفاق ناراحت شدم. فوت مهسا امینی خبری دگرگون کننده بود که همه ما را به هم ریخت. امیدوارم خداوند به خانواده او صبر بزرگی دهد. همیشه ورزشکاران در کنار پرچم ایران قهرمانان این کشور بوده‌اند. اطلاع‌رسانی نادرست باعث شد تا برخی از ورزشکاران واکنش‌های غلطی داشته باشند. قطعاً اگر ورزشکاران اطلاعات درست‌تری داشتند موضع بهتری را می‌توانستند در این خصوص بگیرند.

وی افزود: اگر به طور شفاف مشخص می‌شد چه اتفاقی افتاده است قطعاً نظرات و یا واکنش‌ها به طور دیگری بیان می‌شد. ورزشکاران همیشه تلاش می‌کنند تا پرچم کشور ایران بالا باشد. پس یقین بدانید اگر اطلاعاتی درست‌تر داده می‌شد ورزشکاران موضع دیگری نمی‌گرفتند که امیدوارم در آینده اطلاعات‌ دقیق‌تری در این خصوص منتشر شود تا هم جامعه ورزش و هم همه مردم ایران اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص داشته باشند. قهرمانان ملی کشورمان همواره زیر سایه پرچم ایران قهرمان می‌مانند و ما هم به این قهرمانان می‌بالیم و همواره امیدواریم جامعه ورزش پرچم‌دار اتحاد کشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تیم ملی فوتبال کشورمان نیز عنوان کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایط حساس و بحرانی توانست رشید و شجاعانه عمل کند و انسجام بین ورزشکاران را در زمین فوتبال نشان دهد. تیم ملی فوتبال برابر اروگوئه و سنگال بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و دیدیم که چطور با اتحاد توانستند به برخی از حرف و حدیث‌ها پایان دادند. کیفیت بازی‌های تیم ملی نه تنها برای من بلکه برای تمام کارشناسان فوتبال هم قابل قبول بود. امیدوارم در این فرصت اندکی هم که تیم ملی فوتبال در اختیار دارد به انسجام بیشتری برسد و در جام جهانی آن طور که شایسته ایران است ظاهر شود.

سجادی اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از بازیکنان تیم ملی برای همراهی تیم‌هایی که با آنها قرارداد دارند راهی کشورهای خود شده‌اند و برای ادامه افتخارآفرینی هرچه زودتر به ایران خواهند آمد تا بار دیگر با انسجام و رشادت ایرانی راهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر شوند. جامعه ورزش همیشه نشان داده که دنبال حق و حقیقت است و عبور از میدان بزرگی مانند جام جهانی نشان خواهد داد که ارزش‌های ورزش ایران در سطح جهانی در چه جایگاهی قرار دارد.

وی اظهار داشت: تیم ملی ایران همواره با حمایت مردم و ورزش دوستان سعی بر این دارد نتایج خوبی را بگیرد. نتایج خوب همیشه موجب شادی مردم ایران می‌شود. چیزی که وزارت ورزش و جوانان همیشه به دنیال آن است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص سخنان رئیس جمهور و تجدید پیمان ورزشکاران عنوان کرد: سخنان رئیس جمهور فصل‌الخطابی برای جامعه ورزش ایران بود و با توجه به این سخنان جامعه ورزش تجدید میثاق خود را با آرمان‌های انقلاب و پرچم سه رنگ کشورمان اعلام کرد. شما این تجدید میثاق را امروز در افتتاحیه المپیاد برتر ورزش کشور دیدید که همه با پرچم سه رنگ ایران وارد سالن شدند تا نشان دهند افتخارشان جز پرچم سه رنگ نیست.

سجادی در خصوص نتایج تیم‌های ملی کشتی و بازدید از سالن شهدای هفتم تیر بیان کرد: نتایج تیم‌های ملی کشتی قابل قبول بود چه در کشتی آزاد و چه در کشتی فرنگی؛ قبول دارم در کشتی فرنگی کمی بی‌دقت ظاهر شدیم اما در مقابل کشتی آزاد خوش درخشید و توانست از 10 ورزشکارش 7 مدال بگیرد. در این میان من به عنوان وزیر ورزش شاهد بودم که فدراسیون کشتی از هیچ کمکی به کشتی‌گیران دریغ نکرده است. برای مسابقات جهانی هم فدراسیون، هم کادر فنی و هم ورزشکاران تلاش‌های خود را کردند. از طرفی هم حریفان ایران دست بسته به این رقابت‌ها نیامده بودند. میدان ورزش هم همیشه یا برد است یا باخت و همواره فرازونشیب‌های خود را به دنبال دارد. در مجموع تیم‌های ملی کشتی نتایج بدی کسب نکردند و امیدوارم در آینده مشکلاتی هم که هست برطرف شود تا شاهد عملکرد بهتری باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از سالن شهدای هفتم تیر گفت: کار بسیار بزرگی در حال صورت گرفتن است. به جرأت می‌توانم بگوییم یادگاری بزرگی برای کشتی ایران در سالن شهدای هفتم تیر به جا خواهد ماند. سالن شهدای هفتم تیر یک مجموعه تاریخی سرنوشت‌ساز برای کشور است. چرا که بخشی از تاریخ ورزش ایران در همان سالن شکل گرفته است. قبل از انقلاب هم اتفاقات تاریخی کم نداشته است. اگر یادتان باشد خود جهان پهلوان تختی را به این سالن راه ندادند تا در حافظه تاریخ ایران ثبت شود. این سالن به تنهایی دارد تاریخ ورزش ایران را به دوش می‌کشد چرا که در مجاورت خود هم ساختمان قدیمی سازمان تربیت‌بدنی را دارد و هم زورخانه شهید فهمیده که پهلوانان نامدار ایران در آن زورخانه حضور داشتند. سالن شهدای هفتم تیر با طراحی جدیدی که توسط فدراسیون کشتی کشیده شده است برای آوردگاه‌های بین‌المللی و جهانی بسیار خوب است. من از خوابگاه‌های این سالن که دیدن می‌کردم ظرفت 500 نفری را دارد که ظرفیت بسیار بالای است و در طراحی جدید هم سه تشک کشتی در سالن نصب خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ظرفیت تماشاگران سالن شهدای هفتم تیر هم به بیش از 3 هزار نفر ارتقا داده شده است و در کل تکنولوژی سالن شهدای هفتم تیر در سطح استاندارد جهانی در حال انجام است تا در آینده شاهد میزبانی‌های بزرگ این رشته ورزشی در این سالن باشیم. یکی دیگر از بزرگترین کارهایی که در این سالن انجام شده است تدارک دیدن بخش تجاری سالن شهدای هفتم تیر است. این بخش تجاری می‌تواند از نظر اقتصادی برای این سالن ورزشی مفید باشد و درآمدزایی که این بخش دارد نمی‌گذارد این سالن رو به فرسایش رود.

نظرات بینندگان