arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

نماینده گاز پروم: در زمان خرابکاری ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در خطوط لوله نورد استریم وجود داشت / این میزان به اندازه مصرف سه ماه دانمارک است

سرگئی کوپریانوف، سخنگوی گازپروم که روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کرد، گفت: در زمان حادثه خرابکاری خطوط لوله گاز نورداستریم یک و دو حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سه رشته آسیب دیده وجود داشت. کوپریانوف افزود: این میزان گاز مصرف سه ماه دانمارک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرگئی کوپریانوف، سخنگوی گازپروم که روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کرد، گفت: در زمان حادثه خرابکاری خطوط لوله گاز نورداستریم یک و دو حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سه رشته آسیب دیده وجود داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کوپریانوف افزود: این میزان گاز مصرف دانمارک برای سه ماه است.

وی افزود: داده‌های مربوط به افت شدید فشار و نشت گاز به ما این امکان را می‌دهد که با اطمینان بگوییم که نقص تنگی خطوط لوله گاز ناشی از آسیب فیزیکی بوده است.

کوپریانوف گفت:گازپروم کار حل مشکل و بازگرداندن سیستم نورد استریم آغاز کرده است، اما هنوز نمی توان زمان رفع آن را تخمین زد.

وی ادامه داد: ما قطعا می توانیم بگوییم که این یک کار فنی بسیار دشوار است. " اولین گام در این راستا، بازرسی فیزیکی محل های آسیب خط لوله است.

نماینده گازپروم گفت: وضعیت آسیب به نورد استریم یک و نورد استریم ۲ در یک روز کاملاً بی سابقه است.

تاس می گوید در واقع، اروپا از یکی از مسیرهای کلیدی برای دستیابی به مهمترین منبع انرژی برای مدت نامعلومی محروم است. روسیه و گازپروم تلاش و هزینه زیادی را صرف ساخت و راه اندازی این خطوط لوله گاز کردند، زیرا به نظر می رسید که این خطوط کوتاه ترین و ایمن ترین مسیر گاز روسیه به مصرف کنندگان اروپایی است. اکنون خطوط لوله گاز سوراخ شده است.»

گزارش ها حاکیست که ۲۶ سپتامبر در سه رشته از خطوط لوله گاز دریایی نورد استریم یک و ۲ نشت گاز کشف شد. اولین نشتی در نورد استریم - ۲" در جزیره بورنهولم دانمارک سپس دو نشت در نورد استریم یک ثبت شد.

آژانس انرژی دانمارک اعلام کرد که مقدار زیادی گاز وارد دریا شده است. نزدیک شدن هواپیماها و کشتی ها به صحنه حوادث در نزدیکی پنج مایل دریایی ممنوع است.

بعداً زلزله شناسان سوئدی تصریح کردند که روز دوشنبه گذشته دو انفجار را ثبت کردند که در مسیرهای وقوع نورد استریم رخ داد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، این حوادث را به عنوان خرابکاری طبقه بندی و خاطرنشان کرد که هرگونه نقص عمدی زیرساخت انرژی اروپا غیرقابل قبول است و قاطع ترین پاسخ ها را به دنبال خواهد داشت.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مسئولیت این وضعیت بر عهده غرب است.

به گفته پوتین، " آنگلوساکسون ها " در واقع شروع به تخریب زیرساخت های انرژی پاناروپایی کردند.

وی تأکید کرد که برای همه کسانی که از این کار منتفع می‌شوند، آشکار است.

نظرات بینندگان