arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / بارش باران وکاهش نسبی دما در استان‌های سواحلی خزر/ وزش بادو گردو خاک در بخش‌های جنوبی و غربی تهران

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران وکاهش نسبی دما در استان‌های شمالی و وزش بادو گردو خاک در بخش‌های جنوبی و غربی تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران وکاهش نسبی دما در استان‌های شمالی و وزش بادو گردو خاک در بخش‌های جنوبی و غربی تهران خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز یکشنبه دهم مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز در جوانرود و ورزقان و فرودگاه اردبیل دمای کمینه ۲ درجه بالای صفر خنک ترین ایستگاه‌های کشورو دهلران با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر و نومار و بستان و دهلران با ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه‌های کشور ثبت شده اند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات شرق استان‌ تهران و سمنان بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم. از بعدازظهر و اوایل شب شمال هرمزگان و جنوب کرمان گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

وی افزود: درنوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد وخاک را شاهد خواهیم بود.

گودرزی ادامه داد: فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام وپایدار را خواهیم داشت و در نوارشمالی کشور افزایش نسبی و در نوارشرقی کشور کاهش وزش باد را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای فردا شب در ارتفاعات واقع در شمال هرمزگان و جنوب کرمان و جنوب شرق فارس هم افزایش نسبی ابر و رگبار موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام و پایدار در کل کشور حاکم می شود و از روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک به سواحل دریای خزر و شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و کاهش نبسبی دما را خواهیم داشت.

گودرزی افزود: امروز در برخی ساعات در ارتفاعات شرق استان تهران بارش‌های پراکنده را دارد و از بعداز ظهر امروز بادو گردو خاک را در بخش‌های جنوبی و غربی تهران خواهیم داشت و بیشینه دما ۲۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظرات بینندگان