arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

فرماندار شاهرود: برخی از دستگیرشدگان حوادث اخیر در مسیر مسوولیت و مدیریت قرار داشتند / «اغتشاش‌های» اخیر نقطه قوتی برای نظام بود تا افراد نقاب بر چهره بهتر شناخته شوند

ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر این شهرستان عده‌ای که از آنان انتظار نمی‌رفت با اغتشاشگران هم صدا شده بودند، اظهار داشت: برخی از دستگیرشدگان در مسیر مسوولیت و مدیریت قرار داشتند که با این حرکت خود نقاب از چهره برداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: اغتشاش‌های اخیر اگرچه خسارت‌های سخت و دردناک داشت اما نقطه قوتی برای نظام، جامعه و مدیریت عالی کشور بود تا افراد نقاب بر چهره بهتر شناخته شوند.

ابوطالب جلالی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با بیان اینکه طی اغتشاش‌های اخیر افرادی برای حفظ امنیت شهروندان و صلابت نظام از جان مایه گذاشتند، افزود: تشکل‌های مردمی در این شرایط بحرانی در کنار نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه ایستادند تا از آرمان‌های خود دفاع کنند که این امر جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: اغتشاهای اخیر آخرین آشوب نیست و دشمنان به دنبال یارگیری و ارزیابی از ظرفیت خود در کشور هستند.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر این شهرستان عده‌ای که از آنان انتظار نمی‌رفت با اغتشاشگران هم صدا شده بودند، اظهار داشت: برخی از دستگیرشدگان در مسیر مسوولیت و مدیریت قرار داشتند که با این حرکت خود نقاب از چهره برداشتند.

وی به طرح مردمی‌سازی یارانه های اشاره و اضافه کرد: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در آغاز فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که یکی از ظرفیت‌های مهم در تحقق آن، کمک بسیج و سپاه در نظارت بر بازار بود.

جلالی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از تعاملات اقتصادی کشور در چند روز گذشته نگران هستند، افزود: تعاملات بسیار خوبی با کشورهای عضو پیمان شانگهای و برخی از کشورهای اورآسیا انجام و این مهم موجب نگرانی غربی‌ها شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: بیماری‌های غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی، تنفسی، دیابت و سرطان علت‌های اصلی مرگ و میر در کشور است.

حسین شیبانی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها باید فرهنگ سازی شود، افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها ترغیب مردم به ورزش کردن و تغذیه سالم است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر سالانه ۳۸ میلیون نفر را در دنیا می‌کشد، ابراز داشت: این شمار ۶۰ درصد از مرگ و میر در جهان است.

شیبانی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی باید به کمک وزارت بهداشت بیایند تا راه‌های پیشگیری و کنترل این چهار بیماری را به مردم آموزش داد.

پیگیری مصوبات نشست‌های قبل، اعلام بیانیه هنرمندان شاهرود در خصوص جداکردن صف خود از اغتشاشگران، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هفته وحدت، دهه امامت و ولایت و موضوع بیماری‌های غیرواگیر از جمله موارد مطرح شده در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود بود.

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه‌های تحقق و اجرایی شدن آنها، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارایه راه حل­ های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­‌ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری در جهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آنها از دیگر وظایف این شوراست.

نظرات بینندگان