arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

پرسپولیس ۰ - تراکتور ۱ / نخستین شکست فصل سرخپوشان و شکسته شدن طلسم ۸ ساله تراکتور

 در ادامه هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از امروز (دوشنبه) با انجام سه از سر گرفته شده است، تیم‌های پرسپولیس و تراکتور از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله تیم میهمان به پایان رسید. محمد عباس‌زاده در این بازی برای تراکتور گلزنی کرد. همچنین پرسپولیسی‌ها یک پنالتی را در اواخر بازی از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور با نخستین شکست شاگردان یحیی گل‌محمدی در فصل بیست‌ودوم همراه شد.

 در ادامه هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از امروز (دوشنبه) با انجام سه از سر گرفته شده است، تیم‌های پرسپولیس و تراکتور از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله تیم میهمان به پایان رسید. محمد عباس‌زاده در این بازی برای تراکتور گلزنی کرد. همچنین پرسپولیسی‌ها یک پنالتی را در اواخر بازی از دست دادند.

با این نتیجه نخستین شکست پرسپولیس در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر و البته سومین برد پیاپی تراکتور حاصل شد. شاگردان بردیف با این سه امتیاز به رده پنجم جدول صعود کردند. همچنین تراکتور که از سال 93 موفق نشده بود در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را شکست دهد، این طلسم را شکست.

این دیدار قرار بود از ساعت 17:30 آغاز شود، ولی به دلیل روشن نشدن نورافکن‌های ورزشگاه آزادی با 30 دقیقه تأخیر برگزار شد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، یورگن لوکادیا، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (61- وحید امیری) ، سروش رفیعی (61- محمد عمری) ، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (2+90 - سیامک نعمتی)، میلاد سرلک (2+90 - وحدت هنانوف)، سینا اسدبیگی (78- مهدی عبدی)، سعید صادقی و گئورگی گولسیانی

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی، حجت حق‌وردی، رضا اسدی، ریکاردو آلوز، محمد آقاجان‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، گوستاوو (81- صفا هادی) ، مهدی هاشم‌نژاد (66- محمد قنبری) و محمد عبا‌س‌زاده (5+90 - محمدرضا عباسی)

داور: موعود بنیادی‌فرد

نیمه اول

دقیقه یک: دی مارو واگنین در ابتدای بازی در موقعیت خوبی برای شوت‌زنی در محوطه جریمه پرسپولیس قرار گرفت، ولی شوتش با اختلاف کمی با دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 3: علی نعمتی به دلیل خطا روی بازیکن تراکتور با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 7: شوت هاشم‌نژاد از گوشه محوطه جریمه پرسپولیس با دفع بیرانوند همراه شد.

دقیقه 28: شوت فنی سروش رفیعی از روی خط محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه 40: پرتاب اوت تراکتوری‌ها به داخل محوطه جریمه پرسپولیس به ضربه سر رضا اسدی ختم شد. در این صحنه ضربه سر هافبک تراکتور با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه 58: ارسال زمینی سعید صادقی از سمت راست به داخل محوطه جریمه تراکتور با شوت سریع دانیال اسماعیلی‌فر و در ادامه واکنش خوب محمدرضا اخباری و دفع توپ از سوی این گلر همراه شد.

دقیقه 63: مهدی هاشم‌نژاد با یک سرِ توپ مدافعان پرسپولیس را فریب داد، ولی شوت این بازیکن به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 64: شوت آکروباتیک محمد عباس‌زاده در محوطه جریمه پرسپولیس به تیر افقی دروازه بیرانوند برخورد کرد و در نزدیکی خط دروازه به زمین خورد. بازیکنان تراکتور در این صحنه اعتقاد داشتند که توپ از خط دروازه رد شده است که این اعتراض با انتقاد بازیکنان پرسپولیس همراه شد. در این صحنه داور به هادی محمدی از تراکتور و علیرضا بیرانوند کارت زرد نشان داد.

دقیقه 70: فرار لوکادیا منجر به شوت این بازیکن به سمت دروازه تراکتور شد که شوت این بازیکن هلندی به تیر دروازه برخورد کرد. در بازگشت توپ، شوت عمری از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه 75: محمد عباس‌زاده روی پاس عمقی ریکاردو آلوز در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت. شوت این بازیکن را ابتدا گلر پرسپولیسی‌ها دفع کرد ولی در بازگشت توپ این مهاجم موفق شد با یک شوت دیگر نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

دقیقه 80: ریکاردو آلوز از تراکتور با کارت زرد داور جریمهشد.

دقیقه 84: مهدی عبدی در حالی که خود را برای زدن ضربه سر بعد از ارسال صادقی آماده می‌کرد، در محوطه جریمه با برخورد با بازیکن تراکتور واژگون شد که موعودی‌فرد به نفع پرسپولیس اعلام پنالتی کرد. این تصمیم با اعتراض شدید بازیکنان و نیمکت‌نشینان تراکتور همراه بود و داور به اخباری کارت زرد نشان داد. در ادامه اعتراض تراکتوری‌ها منجر به توقف سه دقیقه‌ای در بازی شد. مهدی ترابی در نهایت در دقیقه 88 پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی این بازیکن را دفع کرد تا پرسپولیسی‌‌‌ها در این بازی در گل‌زنی ناکام بمانند.

نظرات بینندگان