arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۱ / کاهش دما و بارش باران در شمال کشور/ خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران درشمال کشورهمچنین خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز، نیمه شرقی و غرب کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران درشمال کشورهمچنین خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز، نیمه شرقی و غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۴ مهرماه) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۵ مهرماه) این شرایط علاوه بر مناطق یادشده در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان شنبه (۱۶ مهرماه) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه (۱۷ مهرماه) با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور برای برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: از شنبه تا دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ مهرماه) با شکل گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و نفوذ گردوخاک به نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق انتظار می‌رود.

به گفته وی از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مهرماه) صاف در بعضی ساعات وزش باد، در بعدازظهر افزایش باد با احتمال خیزش گردوخاک در اواخر وقت با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۶ مهرماه) کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مهرماه) اهواز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و بیرجند با دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات بینندگان