arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

عمران خان: پس از بهبود، مجددا به خیابان‌ها باز خواهم گشت؛ آماده فراخوان باشید / خدا به من جان دوباره‌ای داده

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که در جریان راهپیمایی اعتراضی ضد دولتی‌اش در روز پنجشنبه به ضرب گلوله زخمی شد، گفت: خدا به من جان دوباره‌ای داده است. به شما اطمینان می‌دهم که به مبارزه‌ام ادامه خواهم داد. آماده فراخوان من باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نخست وزیر سابق پاکستان که در جریان راهپیمایی اعتراضی ضد دولتی‌اش در روز پنجشنبه به ضرب گلوله زخمی شد، اعلام کرد، زمانی که مجددا سلامتی‌اش را به طور کامل بدست آورد، به خیابان‌ها باز خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان از بیمارستانی در لاهور به خبرنگاران گفت: به محض آنکه مجددا سلامتی‌ام را بدست آورم، تصمیم دارم به خیابان‌ها باز گردم و به مردم اسلام آباد فراخوان خواهم داد تا در این راهپیمایی شرکت کنند.

عمران خان از طرفدارانش خواست تا زمانی که مقاماتی که این نخست وزیر سابق آن‌ها را به مشارکت در حمله به وی در منطقه وزیرآباد ایالت پنجاب متهم کرده است، استعفا ندهند، به اعتراضات ادامه دهند.

وی شهباز شریف، نخست وزیر، رعنا ثناالله، وزیر کشور و یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی پاکستان را به مشارکت در این حمله متهم کرده است.

عمران خان گفت: برای اطمینان حاصل کردن از انجام یک تحقیقات عادلانه و منصفانه، لازم و ضروری است که این سه مقام استعفا دهند.

عمران خان هفته گذشته رهبری یک راهپیمایی اعتراضی از شهر لاهور به طرف اسلام‌آباد را برعهده داشت و در آن خواستار برگزاری انتخابات جدید شده بود.

وی در جریان این تجمع اعتراضی به ضرب گلوله از ناحیه پا زخمی شد.

عمران خان گفت: خدا به من جان دوباره‌ای داده است. به شما اطمینان می‌دهم که به مبارزه‌ام ادامه خواهم داد. آماده فراخوان من باشید.

وی افزود: چهار نفر پشت در‌های بسته تصمیم گرفتند مرا بکشند و من از قبل این را به مردم گفته بودم. به همین خاطر است که من فیلمی ضبط کرده و در آن نام این چهار نفر را ذکر کرده‌ام.

عمران خان گفت: دو تیرانداز در جریان این راهپیمایی طولانی در این حمله شرکت داشتند و هنگامی که من روی کانتینر بودم، دو تیراندازی از دو جهت مختلف صورت گرفت. این یک نقشه لحظه‌ای نبود. این یک توطئه برنامه‌ریزی شده بود که توسط آن‌هایی که می‌خواستند مرا بکشند، رهبری شده بود.

مظنون بازداشت شده توسط پلیس در اعترافات خود گفته است که به عمران خان حمله کرد چرا که وی مردم را گمراه می‌کند و به تنهایی عمل کرده است.

عمران خان هشدار داده است که ملت در نهایت به پا خواهند خاست و پیش از این اتفاق دو راه وجود دارد: یک انقلاب صلح آمیز یا یک انقلاب خونین.

این در حالی است که دولت شریف تاکید دارد که هیچ انتخابات زودهنگامی برگزار نخواهد شد و انتخابات بعدی طبق برنامه اواخر سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان