arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

ادعای رابرت مالی درباره قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر علیه ایران: این قطعنامه اقدامی غربی نبود؛ ۲۴ کشور از سراسر جهان از آن حمایت کردند

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل، مدعی شد که این قطعنامه اقدام غرب علیه ایران نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل، مدعی شد که این قطعنامه اقدام غرب علیه ایران نبوده است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر جهان قرار گرفت و بر خلاف موضع مقام‌های ایران، اقدامی غربی و ضدایرانی نبود. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل پنجشنبه گذشته نشستی را با هدف بررسی وضعیت حقوق بشری ایران در سایه ناآرامی‌های اخیر برگزار کرد.

در حالی که شماری از کشورها از جمله ونزوئلا، زیمبابوه، چین و سوریه، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به اتخاذ رویکردها و سیاست‌های دوگانه متهم کرده‌اند، این شورا به تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب جدید برای انجام تحقیقات درباره وضعیت حقوق بشر در ایران رأی داد. 

این قطعنامه با ۲۵ رأی مثبت، شش رأی منفی و ۱۶ رأی ممتنع تصویب شد.

پاکستان، ونزوئلا، ارمنستان، چین، کوبا و اریتره به این قطعنامه رأی منفی و بولیوی، برزیل، کامرون ساحل عاج،‌ نامیبیا، موریتانی، مالزی، مالاوی، قزاقستان، اندونزی، هند، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبکستان به آن رأی ممتنع دادند.

آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، بریتانیا و آمریکا نیز به این قطعنامه ضدایرانی رأی مثبت دادند.

نظرات بینندگان