arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ / بارش باران در نقاط مختلف کشور / کاهش دما تا ۸ درجه در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور، رگبار و رعد و برق و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای دربرخی نقاط خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور، رگبار و رعد و برق و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای دربرخی نقاط خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۵ آذر) در برخی مناطق نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه و در شرق لرستان بارش شدت دارد و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه (۶ آذر) در شمال غرب و استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین و البرز و بعد از ظهر در شرق اردبیل ،گیلان ،مازندران ،گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد در این روز دریای خزر نیز مواج است و در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه(۷ آذر) بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و سه‌شنبه(۸ آذر) با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش فقط در شرق اردبیل و گیلان ادامه خواهد داشت همچنین در بعد ازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان ، ایلام، کرمانشاه، همدان و برخی مناطق شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۹ آذر) علاوه بر اینکه در کل سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است در کل نوار غربی کشور،غرب ،اصفهان، شمال غرب، فارس، شمال بوشهر و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و مناطقی از غرب کشور بارش به‌صورت برف است و در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، برخی مناطق اردبیل و گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

وی افزود: امروز (۵ آذر) از میزان غلظت آلاینده جوی در شهرهای تهران و البرز به‌تدریج کاسته می‌شود. طی روز یکشنبه(۶ آذر) در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان از بعد از ظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج فارس و طی روز دوشنبه شمال خلیج فارس مواج است، همچنین از اواخر وقت یکشنبه تا روز چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ آذر) کمی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ و روز دوشنبه (۷ آذر) قسمتی ابری در بعد از ظهر نیمه‌ابری و به‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

نظرات بینندگان