arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۶ آذر ۱۴۰۱؛ از آزادی حسین رونقی و اخبار متناقض از آزادی وریا غفوری تا برکناری مدیری که به یک خانم بدون حجاب خدمات ارائه کرده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


رئیسی در بازدید از یگان ویژه فاتحین تهران: شما در مواجهه با اغتشاشگران خوش درخشیدید
سید ابراهیم رییسی روز گذشته به مناسبت هفته بسیج و به صورت سرزده از یگان ویژه فاتحین تهران بازدید کرد. رییسی با بیان اینکه نظام اسلامی تنها نظامی است که پرچم مقابله با نظام سلطه را بر افراشته است، تاکید کرد: دشمنان تا کنون فتنه های زیادی علیه انقلاب به راه انداخته اند تا بتوانند از صدور انقلاب و روحیه بسیجی جلوگیری کنند اما به لطف خدا و پایداری ملت ایران امروز پیام و امواج انقلاب اسلامی از مرزهای ایران گذشته است و به الگویی برای سایر ملت ها و بخصوص ملتهای منطقه تبدیل شده است.او خطاب به اعضای یگان فاتحین گفت: شما در مواجهه با اغتشاشگران خوش درخشیدید .

رهبر معظم انقلاب: می‌گویند برای اینکه بتوانید این اغتشاش‌ها را ساکت کنید باید مشکلاتشان را با آمریکا حل کنید
رهبر معظم انقلاب گفتند: یک عده‌ای ادعای فهم سیاسی هم دارند ولی تحلیل‌هایشان انسان را متاسف می‌کند؛ مدعیان سیاست ورزی می گویند برای اینکه بتوانیم این اغتشاش ها را ساکت کنید باید مشکلاتشان را با آمریکا حل کنید.

رهبر معظم انقلاب: می‌گوید صدای ملت را بشنوید! شما بشنوید صدای ملت را
می‌گوید «صدای ملت را بشنوید»، صدای رعدآسای ملت در ۱۳ آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را. مگر از تشییع شهید سلیمانی چقدر گذشته؟ آن جمعیت عظیم صدای ایران بود، آن تشییع جنازه ده میلیونی، یا شاید به یک معنا بیش از ده میلیونی، این صدای ملت ایران بود.

توضیح جدید مقام قضایی درمورد مرگ مهسا امینی
حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به فوت مهسا امینی گفت: مرگ مرحومه مهسا امینی زمینه خوبی برای آنان ایجاد کرد. هنوز صاحبنظران اطلاعاتی به این نتیجه نرسیده‌اند که این مرگ توسط دشمن برنامه‌ریزی شده باشد؛ هر چند که هر چه انسان فکر می‌کند به نظر می‌آید که تمام این باید یک سناریو از پیش طراحی شده باشد اما چون دلیل و مدرک قانع کننده‌ای وجود ندارد نمی‌شود اینطور گفت.

تصمیم گیری در بحث حجاب با شورای عالی انقلاب فرهنگی است
آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در پاسخ به پرسشی درمورد بحث حجاب، مطرح کرد: «این امر جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است. باتوجه به اختیارات شورا و حضور سران قوا و کمیسیون‌های خاص مجلس، اگر قرار بر گرفتن تصمیمی در این خصوص باشد، باید توسط این شورا اتخاذ شود.»

طرح جدید مجلس یازدهم؛ تحریم شوید، امتیاز ایثارگری می‌گیرید
در طرح «تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشور‌های متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» آمده است: کلیه اشخاص ایرانی که رسماً توسط دولت‌های متخاصم به ویژه آمریکا در فهرست تحریم قرار گرفته اند مشمول «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحات بعدی آن قرار می­‌گیرند.

برکناری مدیری که به یک خانم بدون حجاب خدمات ارائه کرده بود
معاون استاندار قم گفت: مدیر متخلف یکی از بانک‌های استان قم که بی توجه به تذکر شهروندان نسبت به یک خانم بی‌حجاب، خدمات بانکی به وی ارائه شده بود با دستور استاندار قم برکنار شد.

کاخ سفید تحریم های ونزوئلا را کاهش داد
آمریکا به شرکت نفتی شورون این کشور، اجازه داد از ونزوئلا نفت و فرآورده‌های نفتی وارد کند. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «این اقدام منعکس کننده سیاست دیرینه ایالات متحده برای کاهش هدفمند تحریم‌ها بر اساس گام‌های مشخصی است که درد و رنج مردم ونزوئلا را کاهش می‌دهد و از احیای دموکراسی حمایت می‌کند».

سفر فرمانده کل سپاه به سیستان و بلوچستان
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه از طریق فرودگاه زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان شد. وی هدف از این سفر در هفته بسیج را ملاقات با مردمان این دیار و صحبت با آنان عنوان کرد و گفت: پیامی که داریم این است ما این لباس را بر تن کرده‌ایم تا برای همه مردم ایران و برای امت اسلام یک سرباز فداکار باشیم و برای تحقق آرزو‌های بزرگ آن‌ها و امنیت، آرامش و پیشرفت هر چه می‌توانیم فداکاری کنیم

آزادی حسین رونقی
برادر حسین رونقی فعال سیاسی در توییتر نوشت: حسین امشب با قرار وثیقه آزاد شد تا تحت درمان قرار گیرد.

اخبار متناقض از آزادی وریا غفوری
فارس نوشت: وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال و بازیکن فعلی تیم فولاد که روز پنجشنبه پس از پایان تمرین تیم خوزستانی دستگیر شده بود امشب با قید وثیقه آزاد شد. اما خبرگزاری دولت در واکنش به این خبر اعلام کرد که برخلاف خبر برخی رسانه‌ها وریا غفوری تاکنون آزاد نشده است. این خبرگزاری نوشت: پیگیری‌ها از منابع آگاه از احتمال آزادی غفوری در روز یکشنبه پس طی مراحل قضایی و اداری حکایت دارد.

نظرات بینندگان