arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار: فرهنگسراها در کنار مساجد ساخته شد تا آنها را از رونق بیاندازند / ما امروز در اوج قدرت هستیم؛ به همین دلیل این فتنه اخیر را ایجاد کرده‌اند / منتظر پایان این فتنه‌ها نباشید

حجت الاسلام طائب گفت: هرکس علیه حق کار می‌کند، شاگرد شیطان است. آنچه سخنان شیطان را برای آدم باورپذیر کرد، تکرار بود و دشمن هم با تکرار دروغ خود را برای ما باورپذیر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: حجت الاسلام طائب گفت: هرکس علیه حق کار می‌کند، شاگرد شیطان است. آنچه سخنان شیطان را برای آدم باورپذیر کرد، تکرار بود و دشمن هم با تکرار دروغ خود را برای ما باورپذیر می‌کند.

نشست ملی جهاد تبیین به یاد شهید مدافع امنیت با عنوان «آرمان عزیز» به منظور هماهنگی شبکه امامان محله کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در مراسم افتتاحیه این نشست، جهاد تبیین را اقدامی در برابر هجوم تحریف توصیف کرد و گفت: کار دشمن تحریف است و جهاد تبیین به معنی شکست این تحریف است. دشمن اگر اسلحه‌ای هم به کار می‌برد، برای تکمیل تحریف است. این موضوع را در ماجرای حضرت آدم و شیطان هم می‌بینیم؛ شیطان علیه او اسلحه‌ای به کار نبرد بلکه با قلب واقعیت و تحریف کار خود را پیش برد.

دشمن با تکرار، دروغ خود را باورپذیر می‌کند

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار آیه «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطَانُ قَالَ یَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْکٍ لَا یَبْلَى» را یادآور شد و افزود: هرکس علیه حق کار می‌کند، شاگرد شیطان است. آنچه سخنان شیطان را برای آدم باورپذیر کرد تکرار بود و دشمن هم با تکرار دروغ خود را برای ما باورپذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها استاد تحریف هستند، عنوان کرد: مبارزه با تحریف نوعاً کار دشواری است، برای همین نام آن را جهاد گذاشته اند. شهید حاج قاسم در پاسخ به کسی که خواسته بود، او را به سوریه ببرد، فرمود گلوله خوردن آسان است اما ایستادگی و دفاع از حق دشوار است.

در کنار مساجد، فرهنگسراها ساخته شد تا از رونق بیفتند

طائب با معرفی گروه‌های مختلف دخیل در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: مجاهدین خلق، کومله، حزب دموکرات، رادیکال های اصلاح طلب اصحاب فتنه اخیر بودند و متأسفانه برخی از جوانان ما نیز فریب خوردند و با این جریان همراه شدند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که جوانان خود را دریابیم و آن ها را روشن کنیم.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار را مرکز جهاد تبیین دانست و گفت: مساجد را از ما گرفتند، نه به صورت سخت‌افزاری بلکه به صورت نرم‌افزاری آن ها را تصرف کردند؛ همان‌گونه که آدم را از بهشت راندند. در کنار مساجد، فرهنگسراها ساخته شد و کم‌کم مساجد از رونق افتاد.

امام زمان (عج) برای قیام، منتظر مسجدی‌هاست

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید مرکز ارتباطات باشد، بیان کرد: اگر نماز جماعت به درستی در مساجد اجرا شود، لوازم دیگر آن را نیز با خود خواهد داشت و صرفاً به خواندن دو وعده نماز اکتفا نمی‌شود. مساجد، مردم را پای کار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی آوردند؛ امام زمان (عج) نیز برای قیام، منتظر مسجدی‌هاست.

طائب افزود: ما امروز در اوج قدرت هستیم و به همین دلیل است که این فتنه اخیر را ایجاد کرده‌اند. منتظر پایان این فتنه‌ها نباشید؛ ما مدام با این فتنه‌ها روبرو خواهیم شد. فتنه یکی از سنت‌های الهی است، برای شناخته‌شدن حق از باطل؛ بنابراین در همه عصرها فتنه و فتنه‌گر وجود خواهد داشت. خدا در هیچ دوره‌ای فتنه را قطع نمی‌کند تا جامعه اسلامی آن‌قدر آمادگی پیدا کند که دیگر هیچ فتنه‌ای نتواند آنها را فریب بدهد.

برای جهاد تبیین، شرح صدر لازم است

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: آنگونه که امام حسین (ع) هل من ناصر ینصرنی گفت امام زمان (عج) هم طلب یاری کرده و ما پاسخ داده‌ایم اما فتنه‌ها بر سر راه ما است و با وجود این فتنه‌ها باید بر عهد خود بمانیم؛ مهم این است که تا آخر بمانیم. یکی از ویژگی‌هایی که برای جهاد تبیین ضرورت دارد شرح صدر است. نباید اینگونه باشد که با یک بد و بیراه گفتن کنار بکشیم. جهاد تبیین و دفاع از حق نیاز به سعه صدر و دلسوزی دارد.

ضرورت بازطراحی اقدامات صورت گرفته در عرصه جهاد تبیین

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، سخنان سال گذشته رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: در شرایطی که دشمن یک جنگ ترکیبی و یک جنگ شناختی را علیه نظام اسلامی آغاز کرده، جهاد تبیین یک ضرورت است.

قائم مقام بنیاد هدایت با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های سنگر تبیین در سراسر کشور اظهار کرد: همسنگران ما در بنیاد هدایت در قالب این نشست‌ها به ۲۸۰ نقطه از کشور سفر کردند و موضوعات مرتبط با جهاد تبیین را با امامان محله و روحانیون به مباحثه گذاشتند. مسئله گفتمان امامت، مسائل اعتقادی، آیین حکمرانی و سبک زندگی از جمله مسائلی است که باید در این جلسات مطرح می شد.

وی باز خوردگیری از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه جهاد تبیین را ضروری خواند و گفت: لازم است آنچه را که در این چند ماهه رقم خورده است، بررسی و نواقص کار را بر طرف کنیم. این موضوع مهم است که باهم بنشینیم و یک بازطراحی نویی در این خصوص داشته باشیم.

غلامی به ایجاد شبکه تبلیغی توسط امام راحل و نقش این شبکه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و به عنوان یک حرکت موفق در عرصه جهاد تبیین معرفی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنانی کار این شبکه را به زنبور عسل تشبیه کردند چراکه با اقدامات صورت گرفته، نه تنها شاه بساط خود را جمع کرد بلکه زمینه ساز ایجاد انقلاب اسلامی شد یعنی هم نیش داشتند و هم شهد. این در شرایطی رقم خورد که سربازان شاه روحانیون را از بام فیضیه پرت می کردند.

نظرات بینندگان