arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

واکنش فدراسیون فوتبال به برگزاری جام کشورهای عرب خلیج فارس در عراق با یک نام جعلی: به فیفا اعتراض می کنیم

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: در پی استفاده از واژه ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی،فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن‌ترین منابع تاریخی،اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می‌دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد.

برگزاری جام کشورهای عربی به میزبانی کشور عراق در شهر بصره با یک نام جعلی، انتقادات زیادی را به همراه داشته است. در این راستا فدراسیون فوتبال امروز در بیانیه‌ای به استفاده از یک نام جعلی به جای خلیج فارس واکنش نشان داد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است:

در پی استفاده از واژه ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی،فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن‌ترین منابع تاریخی،اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می‌دارد.

روشن است که خلیج فارس، نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور و به صورت مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌ و در اطلس‌های دربردارنده نقشه‌های کهن و نقشه‌های تاریخی هم به صورت کامل با این عنوان از آن یاد شده است.

بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین المللی در سال های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد.

گفتنی است که بیست و پنجمین دوره مسابقات جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به میزبانی شهر بصره از دیروز با شرکت تیم‌های عراق، عربستان سعودی، عمان، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات آغاز شده است.

نظرات بینندگان