arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

چین: اعلام استقلال برای تایوان مجازات به همراه خواهد داشت

چین تهدید دیرینه خود برای حمله به تایوان را تجدید کرد و هشدار داد که سیاستمداران خارجی که با این جزیره خودگردان تعامل دارند با آتش بازی می‌کنند. سخنگوی دفتر امور تایوان در وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه گفت که پکن در سال جدید متعهد به حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی و در هم شکستن توطئه‌ها برای استقلال تایوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: چین بار دیگر مستقیماً تایوان را تهدید کرد.

به گزارش الجزیره، چین تهدید دیرینه خود برای حمله به تایوان را تجدید کرد و هشدار داد که سیاستمداران خارجی که با این جزیره خودگردان تعامل دارند با آتش بازی می‌کنند. سخنگوی دفتر امور تایوان در وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه گفت که پکن در سال جدید متعهد به حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی و در هم شکستن توطئه‌ها برای استقلال تایوان شده است.

«ما شیائوگوانگ» سخنگوی این دفتر، در یک کنفرانس خبری گفت: حمایت بدخواهانه از استقلال تایوان در میان عناصر ضد چین در چند کشور خارجی یک تحریک عمدی است. ما از کشور‌های مربوطه می‌خواهیم ارسال سیگنال‌های اشتباه به نیرو‌های جدایی‌طلب استقلال تایوان را متوقف کنند و بازی با آتش را در مورد مسئله تایوان متوقف کنند.

چین تایوان را – که یک دموکراسی خودگردان است که در سال ۱۹۴۹ از سرزمین اصلی چین جدا شد – به عنوان قلمروی خود می‌بیند که باید تحت کنترل پکن قرار گیرد حتی به زور.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین نیز در توییتی به تایوان هشدار داد که «جدایی» این جزیره محکوم به شکست است و استقلال تایوان «عملی است که مجازات دارد».

نظرات بینندگان