arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

ساپینتو: بازیکنانم با تمام وجود کار می‌کنند؛ آن‌ها لایق برخی اظهارنظر‌ها نبودند / اگر VAR بود الان ۶ امتیاز بیشتر داشتیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با تمرکز، فشار زیادی روی تراکتور ایجاد کردیم و جنگنده بودیم و به همه نشان دادیم که باید بازی را ببریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با تمرکز، فشار زیادی روی تراکتور ایجاد کردیم و جنگنده بودیم و به همه نشان دادیم که باید بازی را ببریم.

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور تبریز که به برتری 2 بر یک آبی‌پوشان انجامید، اظهار داشت: به نظرم در نیمه اول خوب و محکم ظاهر شدیم و رفتار خوبی داشتیم و با تمرکز، فشار زیادی روی حریف ایجاد کردیم و جنگنده بودیم و به همه نشان دادیم که باید بازی را ببریم.

گلی که خوردیم برتری و کیفیت تراکتوری‌ها را توجیه نمی‌کرد
وی با بیان اینکه «به نسبت بازی قبلی رفتار متفاوتی نشان دادیم»، تصریح کرد: موقعیت‌هایی در نیمه اول داشتیم و لایق این بودیم که به لحاظ نتیجه جلو بیفتیم. در نیمه دوم، بازی را خوب شروع کردیم و اگر مقایسه‌ای با دیدار قبلی داشته باشید در بازی با توپ و بدون توپ بهتر بودیم. تیم ما اعتمادبه‌نفس بالایی داشت و بازیسازی کردیم. بازی مالکانه داشتیم، اما متأسفانه گلی که خوردیم برتری و کیفیت آنها را توجیه نمی‌کرد و تراکتوری‌ها خوب ظاهر نشده بودند.

عملکرد بازیکنانم عالی بود و نتیجه هم عادلانه
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: حتی در مقابل این گل ناعادلانه و لحظاتی که می‌دانستیم وقتی برای برگشت به بازی نداریم چند تعویض انجام دادیم و سیستم بازی را عوض کردیم که جواب داد. این هم نتیجه کار سخت و ذهنیت پیروزی بازیکنان است که باید همیشه این ذهنیت را داشته باشند. عملکرد بازیکنانم عالی بود. فکر کنم نتیجه عادلانه باشد و بهترین بودیم. مقابل یک تیم خیلی خوب که بازیکنان خوبی دارد نمایش خوبی داشتیم. بازی کردن برابر این تیم سخت است. فکر کنم بازی امروز برای کسانی که آن را دیدند، تماشایی بود. هر دو تیم قدر بودند.

بازیکنانم با تمام وجود کار کردند و لایق برخی اظهارنظرها نبودند
ساپینتو از نتیجه بازی ابراز رضایت کرد و یادآور شد: با شرایط بدی به این بازی رسیدیم و همه تحت فشار و ناراحت بودند. بازیکنانم ناراحت بودند چون لایق برخی اظهارنظرها نبودند. آنها با تمام وجود کار کردند و حرفه‌ای بودند. بازیکنانی داشتیم که با وجود مصدومیت جنگیدند. به‌عنوان مثال روزبه چشمی به لحاظ بدنی وضعیت خوبی نداشت یا سیاوش یزدانی که مصدوم بود و با تمام وجود بازی کرد. این رفتاری است که در تیم لازم داریم و به آن افتخار می‌کنم.

باید حس جاه‌طلبی را در بین بازیکنان بیشتر کنیم
وی در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده است که مهاجمان تیمش موقعیت‌ها را به راحتی از دست می‌دهند، گفت: به نظرم، در ایران به‌طور کلی بازیکن بااستعدادی را می‌بینیم، اما برخی مواقع بازیکنان باید حرفه‌ای‌تر باشند. باید حس جاه‌طلبی را در بین بازیکنان بیشتر کنیم تا بازی‌های منظم و عملکرد بهتری داشته باشند. بازیکنان من سخت کار کردند و به آنها افتخار می‌کنم، ولی تمام کردن موقعیت‌ها یک مسئله کلی است و مختص تیم ما نیست. تیم‌های دیگری هم هستند که نمی‌توانند موقعیت‌های‌شان را تبدیل به گل کنند. امروز می‌توانستیم این بازی را از دست بدهیم، چون کارآمدتر ظاهر نشدیم، ولی مهم این بود که موقعیت ایجاد کردیم. بازیکنانم در طول هفته سخت کار می‌کنند و ربطی به تکنیک و تاکتیک ندارد. اینها مسائل احساسی است و روی زدن ضربه آخر با بازیکنان کار می‌کنیم. فوتبال است و برخی مواقع گل می‌زنید و برخی مواقع گل نمی‌زنید. باید روی این موضوع کار کنیم. مشکل ما تمرین نیست. تمریناتی که طراحی می‌کنیم مثل لحظات بازی است. برخی بازی‌ها حریف خوب ظاهر می‌شود و دفاع و گلر عملکرد خوبی دارند. بازیکنان باید در این شرایط خونسرد باشند و بهتر کار کنند، هر چند به توانایی‌های مهاجمانم اعتماد دارم.

VAR بود الان 6 امتیاز بیشتر داشتیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات پاکو خمس سرمربی تراکتور تبریز درباره بحث داوری گفت: من این مسئله را قبول ندارم. داور بازی را جدی قضاوت کرد و پنالتی‌ها، پنالتی بودند. کارت قرمز بازیکن حریف را ندیدم، چون از صحنه دور بودم. ما تیم خوبی بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم در نود دقیقه گل بزنیم. ما لایق نتیجه به دست آمده بودیم. گلی که در بازی قبلی زدند، آفساید بود. سیاوش یزدانی به من گفت بازیکن حریف یک متر در آفساید بود و تلویزیون نشان نداد. کمک داور پرچم خودش را بالا برد و بعد پایین آورد و ما با حیرت فقط نگاه کردیم. برخی مواقع داوری‌ها علیه ماست. خواهش می‌کنم سیستم VAR‌ را بیاورید. دوست نداریم همیشه در مورد مشکلات داوری صحبت کنیم، چون کار برای داوران هم سخت می‌شود. در رابطه با برخی صحنه‌های پنالتی شرایط سخت می‌شود. اگر سیستم VAR‌ بود، ما شش امتیاز بیشتر از الان داشتیم. در بازی آخر نیم‌فصل سه امتیاز از دست دادیم، دیداری که روی محبی پنالتی شد. اگر این میلیمترها را ببینیم، بهتر است. من نتیجه را قبول کردم، ولی امروز مقابل تیمی خیلی خوب، بازی را بردیم.

هفته قبل به دلیل اشتباهات کوچک باختیم، نه بد بودن
ساینتو راجع به دلایل نمایش متفاوت استقلال به نسبت هفته گذشته یادآور شد: برخی بازی‌ها هستند که عملکردمان بهتر است و نشان می‌دهیم روحیه خوبی داریم و جنگنده هستیم. در بازی قبلی، اجازه ندادند بازی‌مان را انجام دهیم. ما به خاطر اینکه بد بودیم نباختیم بلکه به خاطر اشتباهات کوچک باختیم. با این حال نتیجه را پذیرفتم. مصدومان ما بازگشته‌اند و جو بهتر شده است. بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح عالی بودند، ولی اُفت کردند. آنها نیز در حال بازگشت به شرایط آرمانی هستند. فراموش نکنیم در این لیگ تمامی بازی‌ها سخت هستید و اگر بخواهید بخوابید، هر تیمی می‌تواند شما را بکُشد! نباید تنبلی کنیم و باید ادامه دهیم.

وی درباره اینکه زمانی در اسپانیا بازی می‌کرد رودروی پاکو خمس بازی کرده بود، گفت: امروز قبل از بازی درباره این موضوع صحبت کردیم. ما در دیپورتیو لاکرونیا و ساراگوسا بازی می‌کردیم. البته آن موقع او موهای بلندی داشت (با خنده) شوخی می‌کنم او بازیکن خوبی بود و الان هم مربی خوبی است.

به قایدی اطمینان صد درصدی دارم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به درخشش مهدی قایدی در این دیدار تصریح کرد: او لازم است که به ما کمک کند، مثل دیدار امروز. قایدی استعداد زیادی دارد و به او اطمینان صد درصدی دارم. بازیکنان کلیدی و با استعداد باید در بازی‌ها بیشتر ظاهر شوند. برخی بازی‌ها از ابتدا شروع می‌کنند و برخی دیدارها به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شوند. من می‌خواهم از قایدی به عنوان بهترین تیم وارد زمین کنم. قایدی بازیکنی نیست که نود دقیقه جلو برود و برگردد، این تصمیم بازی او را از بین می‌برد. امیدوارم قایدی مثل امروز کارش را ادامه دهد.

نظرات بینندگان