arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان کردستان / یخبندان در جاده‌ها تردد را مختل کرد

همزمان با ورود سامانه بارشی برف و باران در استان کردستان، یخبندان و مه گرفتگی در جاده‌ها، تردد را مختل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: همزمان با ورود سامانه بارشی برف و باران در استان کردستان، یخبندان و مه گرفتگی در جاده‌ها، تردد را مختل کرده است.

با ورود سامانه بارشی، بارش برف از صبح امروز در استان آغاز و موجب کندی تردد در جاده‌های کردستان شده است. هم‌اکنون همکاران پلیس و راهداری در 26 راهدارخانه با 520 پرسنل و 316 دستگاه خدمات‌رسان برای کمک‌رسانی به هموطنان در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان از صدور اخطار نارنجی هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: با تقویت سامانه سرد و زودگذر بارشی، امروز و فردا شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: شدت و میزان بارش‌ها برای مناطق جنوبی، شهرستان‌های کامیاران، سروآباد، سنندج، دهگلان، قروه، بیجار، مریوان و جنوب شهرستان دیواندره بیشتر از سایر مناطق کردستان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: همزمان با بارش‌ها، در تمام گردنه‌های استان از جمله ژالانه، تته، همه‌کسی، خان، مروارید و صلوات‌آباد) مه گرفتگی و کولاک برف سبب کاهش محسوس دید افقی و اختلال تردد در انتظار رانندگان است.

صدیقی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در گردنه‌ها و مسیرهای بین شهری، از رانندگان خواست که از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم بر ضرورت رعایت فاصله طولی، رانندگی با سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پوشش و سوخت کافی هنگام سفر در جاده‌هایی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه جاده‌های کردستان دوطرفه است، یک لحظه غفلت، حرکت به چپ و سبقت نابه‌جا باعث وقوع تصادف و گرفتاری بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان در شرایط کنونی که احتمال یخبندان در جاده‌های کردستان وجود دارد، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، افزود: به دلیل بارش‌ باران و برف احتمال وقوع تصادفات رانندگی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راه استان کردستان با اشاره به لزوم چک سلامت لاستیک خودرو و تجهیزات زمستانی پیش از ورود به جاده‌ها و محورهای مواصلاتی تصریح کرد: سالم بودن و عاج‌دار بودن لاستیک خودرو بسیار مهم است چراکه تعادل خودرو را روی آسفالت و جاده حفظ می‌کند. زنجیر چرخ نیز حتماً باید به همراه راننده‌ها باشد و باد لاستیک خودرو هم باید تنظیم شود.

نظرات بینندگان