arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

وزارت خارجه کره جنوبی: اظهارات رئیس جمهور در مورد ایران صرفا برای تهییج و تشویق سربازان مطرح شده

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز در بیانیه ای کتبی که در اختیار رسانه ها قرار داد، حرفهای یون سوک یول را بی ربط به روابط این کشور با ایران دانست و خواستار عدم برداشت نادرست از حرفهای رئیس جمهوری این کشور شد و ادعا کرد که یون سوک یول این حرفها را صرفا برای تهییج و تشویق سربازان کره جنوبی مطرح کرده است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امور خارجه این کشور امروز در بیانیه ای کتبی که در اختیار رسانه ها قرار داد، حرفهای یون سوک یول را بی ربط به روابط این کشور با ایران دانست و خواستار عدم برداشت نادرست از حرفهای رئیس جمهوری این کشور شد و ادعا کرد که یون سوک یول این حرفها را صرفا برای تهییج و تشویق سربازان کره جنوبی مطرح کرده است!

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: از زمان شروع روابط دیپلماتیک با ایران در سال 1962، کشور ما روابطی دوستانه و همراه با تعامل و همکاری با ایران داشته است و تعهد ما به ادامه توسعه روابط دوجانبه دوستانه با ایران همچنان به قوت خوب باقی است .

شب گذشته نیز یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی با هدف جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم ، توضیحاتی را درباره اظهارات اخیر رئیس جمهوری این کشور در باره ایران مطرح کرده و گفته بود که دولت کره جنوبی تمایل به توسعه بیشتر روابط دوجانبه و دوستانه با ایران دارد.

نظرات بینندگان