arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به استفاده نخست وزیر عراق از یک نام جعلی برای خلیج فارس: برای جلب دوستی دیگران است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده برخی نهادها و مقامات عراقی از جمله نخست وزیر این کشور از عنوان جعلی برای خلیج فارس اظهارداشت: نام خلیج فارس برای این پهنه آبی یک واقعیت تاریخی، همیشگی، مستند و انکارناپذیر است و تکرار نام ساختگی، حقیقت را تغییر نمی دهد و مشروعیتی برای آن پدید نمی‌آورد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.

کنعانی با اشاره به اینکه برای جلب دوستی دیگران نمی توان از سرمایه غنی همبستگی تاریخی کشورهای منطقه هزینه کرد، اظهار داشت: روابط ایران و عراق فراتر از افراد و نهادها است و ریشه در عمق تاریخ و تمدن دو کشور و ملت دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین از ارسال یادداشت اعتراضی از سوی وزارت امور خارجه به دلیل این اظهارات خبر داد.

نظرات بینندگان