arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

هیات فوتبال خراسان رضوی در واکنش به ماجرای تعرض به کودکان فوتبالیست: پول خرج شده تا این خبر در همه کانال‌های خبری درج شود / موضوع را اگر مطلع بودم در نطفه خفه می‌کردم

از عصر ۳۰ دی‌ماه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه در یک تیم فوتبال مشهدی در رده سنی پایه‌ها، به ۱۵ نوجوان تعرض صورت گرفته و خانواده‌های این افراد برای پیگیری و ثبت شکایت، در حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حضور یافته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: خبری تکان‌دهنده در خصوص فوتبال پایه مشهد مطرح شده که حکایت از تعرض به ۱۵ نوجوان دارد.

از عصر ۳۰ دی‌ماه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه در یک تیم فوتبال مشهدی در رده سنی پایه‌ها، به ۱۵ نوجوان تعرض صورت گرفته و خانواده‌های این افراد برای پیگیری و ثبت شکایت، در حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حضور یافته‌اند.

نکته عجیب در این میان اما ادعایی بود که در خصوص تیم این بازیکنان مطرح شد. گفته می‌شود این تیم فاقد مجوز بوده و با این وجود در مسابقات شرکت کرده است.

واکنش مدیرکل ورزش خراسان رضوی به خبر تعرض

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اما بلافاصله پس از انتشار این خبر به آن واکنش نشان داد. علی اکبر هاشمی جواهری در خصوص شایعات و حواشی پیش آمده در فوتبال استان گفت: پس از مطرح شدن خبر اولیه دستور داده شد حراست اداره کل ورزش و جوانان به دقت تمامی ابعاد موضوع را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد تا صحت و سقم و ابعاد آن مشخص شود و در مبارزه با فساد ذره ای کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: تا به امروز کوتاهی های متعددی از هیات فوتبال استان مشاهده شده که اگر این موضوع نیز در بررسی های ما مورد تایید قرار بگیرد، مسلما با عوامل دخیل در ماجرا برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه ورزش جامعه سالمی است و نباید برخی رفتارهای احتمالی را به پای تمامی جامعه ورزش نوشت. از روز اولی که وارد شدیم موضوع سالم سازی ورزش خراسان را مدنظر قرار دادیم و در این موضوع با کسی مماشات نداریم و اگر تخلف محرز شود شک نداشته باشید که به شدیدترین شکل برخورد میکنیم.

وی درباره انتشار خبر فعالیت بدون مجوز این باشگاه و حضورش در مسابقات نیز گفت: این موضوع از موارد مهم و در حال بررسی است. و اینکه باشگاهی بدون مجوز چگونه در مسابقات شرکت کرده است تخلف آشکار است.

حیدری: به اداره کل ورزش می‌روم

محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در برنامه ورزشی شبکه خراسان رضوی اظهار کرد: ما از این موضوع بی‌اطلاع بودیم، به اداره کل ورزش می روم تا از صحت و سقم ماجرا مطلع شوم.

وی در واکنش به انتشار این خبر گفت: پول خرج شده تا این خبر در همه کانال‌های خبری درج شود. این موضوع منطقی و اخلاقی نیست. بحث اخلاقی رسانه‌ها را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

حیدری با اظهار بی‌اطلاعی از نام تیم مطرح‌شده گفت: این موضوع هنوز اثبات نشده‌است. در ۳ سالی که در هیات فوتبال بوده‌ایم، چه در مباحث مالی و چه اخلاقی سعی کردیم مسائل را حل کنیم. این خبر چون اثبات نشده به دروغ منتشر شده‌است و تا این لحظه ما شکایتی در این خصوص نداشته ایم. موضوع را اگر مطلع بودم در نطفه خفه می‌کردم.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: در این حوزه و در حوزه مالی بین خانواده و باشگاه‌ها هیچ مماشاتی نخواهیم‌داشت.

حیدری در پاسخ به اینکه آیا خودخواسته راهی اداره کل می‌شود یا به او گفته‌اند باید به حراست برود گفت: نه کسی از من نخواسته و خودم برای پیگیری خواهم‌رفت.

نظرات بینندگان