arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲ بهمن ۱۴۰۱؛ از احتمال خروج ایران از NPT در واکنش به اقدام اروپا تا طرح مجلس برای الزام به آموزش روخوانی قران در چند وزارت‌خانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وعده رئیسی درباره کاهشی شدن قیمت طلا و ارز
سیدابراهیم رئیسی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: بدانید که وضعیت ارز، سکه و گرانی‌ها در کشور کاهشی خواهد شد و با توجه به منابع و ظرفیتی که در کشور وجود دارد، آینده کشور روشن است. آمار در کشور نشان دهنده رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، رشد تولید و رشد اشتغال است و دشمن نمی‌خواهد این رشد را ببیند، اما با همت مردم و مسئولان نظام این رشد محقق خواهد شد و زمینه هرگونه یأس و ناامیدی در جامعه از بین خواهد رفت.


اظهارات امیرعبداللهیان درباره احتمال خروج ایران از NPT در صورت اصلاح نشدن موضع اروپا
وزیر خارجه ایران در پاسخ به این پرسش که خروج ایران از NPT با اخراج بازرسان آژانس جز رفتار‌های تقابلی ایران خواهد بود، گفت: تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفتند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آن‌ها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.


سکه وارد کانال ۲۵ میلیون تومانی شد
امروز بازار طلا و سکه با رشد قیمت‌ها روبروست و سکه امامی که در آخرین روز هفته گذشته مرز ۲۴ میلیون تومان را رد کرده بود، امروز پیشروی کرد و به کانال ۲۵ میلیون تومانی وارد شده است


تورم به ۵۱.۳ درصد رسید
نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ۱۴۰۱، به عدد ۵۱.۳ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۵۱.۳ درصد بیشتر از دی ۱۴۰۰ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­ اند.


گنجانده شدن اسناد لانه جاسوسی در کتب سال آینده
وزیر آموزش و پرورش در مورد مطالبه رهبر انقلاب درباره گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، گفت: بخشی از این کار توسط همکاران بنده در کتب سال آینده انجام شده است.


۴ وزارتخانه مکلف شدند به همه افراد تحت اختیار خود آموزش روخوانی قرآن دهند
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به اجرای طرحی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی گفت: بر اساس این طرح، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و تعاون را مکلف کردیم که به همه افراد تحت اختیار خود آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن ارائه دهند.


دستور رئیسی برای بازگشایی مدارس از دوشنبه
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود. از فردا تمام مراکز آموزشی تهران و سایر مناطق کشور باز می‌شود. وی افزود: رئیس جمهور دستور دادند دیگر تعطیلی با موضوع آلودگی هوا نباشد.


میزان بارش برف و باران در هفته پایانی دی ماه، شبیه به معجزه
محمد درویش فعال محیط‌زیست در رشته توییتی نوشت: ‏برپایه آخرین تغییرات ریزش‌های آسمانی کشور تا اول بهمن ۱۴۰۱، در حالیکه قم با کاهش ۶۵درصدی نسبت به میانگین درازمدت، بدترین خشکسالی را در بین ۳۱ استان تجربه می‌کند، روزگار بوشهر با ۶۱درصد بارندگی بیشتر از میانگین ۵۴ساله، کاملاً رویایی است.


رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر ارزی کشور در خارج از کشور در دسترس ما قرار دارد
رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: ذخایر ارزی کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در خارج از کشور در دسترس ما قرار دارد پس هیچ مشکلی در تامین ارز نداریم. ضمن اینکه مقایسه تخصیص ارز در سامانه نیما با سال گذشته واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.


سقف فروش ارز به مردم در صرافی‌ها ۵ هزار یورو شد
در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیاز‌های مردم، امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای صرافی‌ها دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد.


سردار سلامی: به اروپا واضح می‌گوییم؛ دست‌هایمان به شما می‌رسد
سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: به اروپا واضح می‌گوییم؛ دست‌های ما باز است، قلمرو قدرت ما وسیع است، ما به همه جا دسترسی داریم. وی افزود: شما اشتباه کردید که امروز به میدان نظام و ملت و سپاه اینگونه واضح آمدید، شما چه حق دارید در امور داخلی ایران عزیز دخالت می‌کنید؟ دستتان به‌جایی نمی‌رسد، ما شما را می‌شناسیم، شما مانند کودکانی هستید که می‌توانید فقط از دور اهانت و جسارت کنید و فحش دهید و حتی سنگ ریزه پرتاپ کنید، با اینکه سنگ ریزه‌هایتان به ما نمی‌رسد، اما بدانید ما دستهایمان به شما می‌رسد.


توضیح امیرعبداللهیان درباره حواشی کنگره زنان تاثیر گذار
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر درباره نشست بین‌المللی زنان تاثیرگذار در تهران گفت: همسر رئیس جمهور بار‌ها تاکید کردند که مهمانان از عنوان «بانوی اول» برای ایشان استفاده نکنند. برخی عنوان کردند که وزارت خارجه افرادی را دعوت کرده که مدلینگ بودند. همسر رئیس جمهور یک کشور که بخش زیادی از آن‌ها مسلمان نیستند به احترام ما و قوانین ما سعی کردند پوشش خود را متناسب کنند.

نظرات بینندگان