arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

سرلشکر صفوی: دشمن امروز وارد خانه‌های ما شده / در حوادث امسال بیش از ۴۰ کشور از اغتشاشات حمایت کردند / دشمن با تصویر سازی غلط برای افکار خارجی و برخی داخلی ها داشت که ایران در حال فرو ریختن است

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس جنگ تن به تن بود، گفت: دشمن امروز وارد خانه‌ها شده است و عقاید و باور جوانان را هدف قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس جنگ تن به تن بود، گفت: دشمن امروز وارد خانه‌ها شده است و عقاید و باور جوانان را هدف قرار داده است.

یحیی رحیم مصطفوی، دستیار و مشاورعالی فرماندهی کل قوا، شامگاه سه شنبه، در یادواره ۴۴۲ شهید جامعه کارگری و کارفرمایی استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه مردم انقلابی ایران در ایام الله دهه مبارک فجر و جشن چهل و چهار سالگی پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری خود را به نظام اسلامی به تمام دنیا نشان خواهند داد، گفت: در ایام دفاع مقدس جوانان سینه به سینه با دشمن می‌جنگید اما امروز دشمن وارد خانه‌های ما شده‌اند.

وی افزود: دشمن با مغزها، دل ها، افکار و اندیشه های جوانان ما می جنگد، فضای مجازی شمشیر دو لبه است که می‌توانیم‌ استفاده درست یا اشتباه داشته باشیم.

وی ادامه داد: رویکرد جنگ شناختی تغییر در اذهان و باورها است؛ دشمن در حوادث اخیر کشور تصویر سازی غلط از وضع کشور و انقلاب برای افکار خارجی و برخی داخلی ها داشت که ایران در حال فرو ریختن است.

رحیم صفوی گفت: دشمنان با این تصویر برداری می خواستند به اهداف شوم خود برسند اما از قدرت ملت ایران و نیروهای مسلح کشورمان بی خبر بودند به ویژه آنکه ملت ایران با دشمنان همراهی نکرد.

وی ادامه داد: دشمنان به فضل الهی با هوشیاری مردم ، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه با شکست مواجه شدند هرچند ممکن است باز هم به کار خود ادامه دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: در حوادث امسال بیش از ۴۰ کشور پشتیبانی از اغتشاشات داخل ایران حمایت کردند اما شکست خوردند؛ البته باید زمینه های ناآرامی اجتماعی و مشکلات داخلی به خصوص اقتصادی را با مدیریت لازم حل کنیم و در داخل ضعف نشان ندهیم.

رحیم صفوی افزود: ما از درون باید قوی بشویم و قدرت درون ساز باشد چرا که پیوستگی ملت و دولت قدرت ما است؛ حل مشکلات مردم نقطه قوت کشور است .

وی با اشاره به ضعف های کشور در عرصه فضای مجازی و فرهنگی ، گفت: با این وجود صدها شبکه تلویزیونی و ماهواره ای با همراهی سلطنت طلبان و منافقان که میلیاردها دلار توسط آل سعود خرج آنها شد در حوادث اخیر شکست خوردند.

دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا اظهار کرد: ما باید پیوستگی ملت ، دولت و حکومت را تقویت و حفظ کنیم.

سردار سرلشکر رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بالای تلاش های جامعه کاری و ارزش کار در کشور اشاره کرد و افزود: امروز بزرگترین تشکل فعال کشور جامعه کاری با بیش از ۱۵ میلیون نفر است که این افراد با جمعیت خانواده های آنان بیش از ۳۰ میلیون نفر تخمین زده می شوند.

وی ادامه داد: امروز اساس تولید در صنعت ، کشاورزی، خدمات و پیشرفت اقتصادی کشور روی دست و تدبیر کارگران می چرخد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت : در هشت سال دفاع مقدس، جامعه کارگری کشور بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کرد که ۴۴۲ نفر آنان البرزی بودند.

رحیم صفوی ادامه داد: اکنون برای عبور از شرایط نامطلوب و رسیدن به شرایط مطلوب در کشور ، حمایت همه اقشار مردم از تولید کنندگان خرد و کلان ضروری است .

وی با بیان اینکه استان البرز دارای ۱۲ شهرک صنعتی با واحدهای تولیدی و صنعتی شاخص در سطح ملی و بین المللی گفت : کارگران مومن و انقلابی برای جهش تولید در همه زمینه ها باید بیش از پیش فعالیت کنند.

رحیم صفوی تاکید کرد که کشور باید در زمینه تولید گندم و دیگر محصولات اساسی به خودکفایی برسد چرا که ظرفیت های کشور در عرصه های کشاورزی و معدنی فراوان و است و باید از این مواهب الهی به خوبی بهره گرفت.

وی یادآور شد: دولت های گذشته به چشم انداز ۱۴۰۴ کشور عمل نکردند و اینک باید در برنامه هفتم توسعه ، پیشرفت کشور را رقم بزنیم . ما با تولید انبوه می توانیم مشکل اشتغال و افزایش قیمت ها را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال یاس ناامیدی و تفرقه در جامعه اسلامی است؛ امروز می توان با تقویت بنیه اقتصادی، ایمان، عزت و پیشرفت همه جانبه کشور را رقم زد .

دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا، تقویت ساختار تولید در کارگاه های بزرگ و کوچک، صادرات ، شبکه حمل و نقل ریلی و زمینی را برای حضور در بازارهای منطقه ضروری دانست.

وی وجود ۱۵ کشور همسایه را فرصتی مناسب برای تقویت تولید ، صادرات و صنعت گردشگری ایران اسلامی دانست و گفت : سپردن امور اقتصادی به بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات تاثیر گذار است چرا که اقتصاد دولتی سبب رانت می شود.

رحیم صفوی تاکید کرد: باید از درون قدرت مند شویم تا بتوانیم بر فتنه های خارجی غلبه کنیم و در شرایط حساس کنونی باید منافع ملی را تقویت و به خوبی حفظ کرد.

وی رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان و معیشت مردم را مهمترین اقدام در شرایط کنونی دانست و گفت : ایجاد اشتغال جوانان ، ساماندهی زندگی آنان را در پی خواهد داشت چرا که امروز ۶۵ درصد جمعیت کشور زیر ۴۰ سال هستند.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا به ویژه شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی گفت: همه ما با شهیدان و امام شهیدان عهد و پیمان بسته ایم تا آخر به این عزیزان و آرمان های آنان وفادار باشیم؛ اگر امروز رهبر معظم انقلاب تاکید و گلایه دارند که برخی ها به جهاد تبیین نمی پردازند مفهوم آن این است که مبادا یاد شهیدان فراموش شود.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به یادواره شهدای کارگری و کارفرمایی البرز گفت : این گونه اجتماعات در تقویت روحیه جهادی و استقامت مردم در برابر توطئه های دشمن موثر است؛ جهاد تبیین یعنی شهدا ، خانواده های این عزیزان و تفکر و عملکرد آنان را بشناسیم؛ مادران این مرز و بوم فرزندانی را پرورش دادند که در روز خطربه فریاد ملت رسیدند و با نثار خون خود ایران اسلامی را نجات دادند.

وی با اشاره به خاطرات خود از رزمندگان البرزی در جبهه های حق علیه باطل افزود: این عزیزان که بخشی از آنان از جامعه کارگری بودند حماسه ها آفریدند.

 

نظرات بینندگان