arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

پایان بزرگترین رزمایش مشترک تل‌آویو و واشنگتن / کانال ۱۲ اسرائیل: بخشی از این رزمایش «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» بود

بزرگترین رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید.کانال ۱۲ اسرائیل هم بدون ذکر منبع گزارش داد که بخشی از این رزمایش شامل «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بزرگترین رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید.

به گزارش «انتخاب»؛ روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: در این رزمایش که «درخت بلوط» نام داشت، حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی در کنار بیش از «یک‌هزار ‌و پانصد» سرباز اسرائیلی و نیز «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب- ۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر شرکت داشتند.

به نوشته تایمز اسرائیل این رزمایش در مجموع «پیامی به جمهوری اسلامی» تلقی می‌شود، هر چند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این مانور به طور خاص کشور مشخصی را هدف قرار نداده است.

کانال ۱۲ اسرائیل هم بدون ذکر منبع گزارش داد که بخشی از این رزمایش شامل «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» بوده است.

هرتزی لوی، فرمانده ارتش اسرائیل گفت: « این رزمایش سطح برنامه‌ریزی و اجرای عملیات ترکیبی ما را ارتقاء داد.»

فرمانده ارتش اسرائیل افزود: «اسرائیل قادر به دفاع از خود است اما همیشه خوب است که بزرگترین شریک‌مان را در کنار خود داشته باشیم تا از یکدیگر یاد بگیریم ، این مشارکت عملیاتی، توانایی ما را برای مقابله با طیف گسترده‌ای از چالش‌های امنیتی در منطقه تقویت می‌کند.»

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام نیز گفت: «امروز مشارکت بین سنتکام و ارتش اسرائیل قوی‌تر و همچنان در حال رشد است و مشارکت ما ستون اصلی تعهد ما به گسترش همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای است.

نظرات بینندگان