arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در بمب اتم است و بازدارندگی ما موشک بالستیک نقطه‌زن / موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه از هر پدافندی عبور می‌کند / در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی، به لزوم ارتقای آگاهی جوانان در خصوص فعالیت‌های گروه‌هک‌های تجزیه‌طلب تأکید کرد و گفت: دموکرات و کومله همان گروه‌هایی هستند که بعد از انقلاب بلافاصله آمدند و شروع کردند به درگیری مسلحانه و حمله به پادگان‌ها و در شرایطی که هنوز نیروهای انقلابی مستقر نشده بودند، اسلحه‌های پادگان‌ها را گرفتند، این‌ها افرادی بودند که در چند دهه از طرف اروپا برای چنین روزهایی تربیت شده بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به گروهک‌های تروریستی دموکرات و کومله، تصریح کرد: این گروهک‌ها تا قبل از انقلاب در حد بیانیه معارض بودند ولی تا وضعیت به هم ریخت سریع به این‌ها دستور دادند که حرکت‌های خود را آغاز کنند، ما نزدیک به ۴۰ هزار شهید در کردستان دادیم، آن‌ها جنایت‌کارانه‌ترین رفتار را درست مثل داعش با مردم داشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر جنگ تمام‌عیاری علیه جمهوری اسلامی صورت گیرد ما می‌توانیم از عدواتی که ساختیم استفاده کنیم و اصلاً چنین جنگی پیش‌بینی می‌شود» اظهار کرد: جنگ تمام‌عیار را کسی پیش‌بینی نمی‌کند، به دلیل اینکه قدرت‌های بزرگ ضربه شست انقلاب اسلامی را چشیدند و می‌دانند که اگر وارد چنین جنگی شوند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، آن‌ها نتوانستند افغانستان و عراق را با وجود امکان نفوذ و نقطه ضعف‌های فراوان جمع کنند، بنابراین حتی فکر این را هم نمی‌کنند که دست به چنین اقدامی بزنند اما، اگر چنین درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه، عنوان کرد: سلاحی که به کار می‌رود اگر دشمن امکان خنثی‌سازی آن را داشته باشد، می‌شود سلاح متعارف و در حد بازدارنده نیست، اما وقتی سلاحی وارد میدان می‌کنید که او توان مقابله با آن را ندارد، تا درصد بالایی قدرت مقابله هم در دشمن نیست، این سلاح معادله را عوض می‌کند و این بازدارندگی است.

سردار نقدی افزود: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که «وقتی مسئولان ادعا می‌کنند که ما خواستار صلح جهانی هستیم، دلیل ساخت موشک و مانور روی این موضوع چیست» یادآور شد: اگر قدرت دفاعی نباشد، یک سری از آدم‌ها از حد خودشان تجاوز، زیاده‌خواهی و زورگویی می‌کنند حالا اگر آدم‌هایی که زورگو نیستند ابزار دفاعی برای خودشان درست نکنند مورد طمع متجاوزین قرار گرفته و دشمن را به جنگ تشویق می‌کنند، لذا این سلاح حافظ صلح ماست، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل اول انقلاب که ما هنوز آمادگی دفاعی و سپاه نداشتیم طمع دشمن به حمله برانگیخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر موقع ضعیف باشیم طمع آن‌ها برانگیخته شده و جنگ شروع می‌شود، شما بدانید اگر ما امروز این سلاح را نداشتیم صد باره آمریکایی‌ها حمله می‌کردند مثل حمله به افغانستان و عراق و پاناما، ما با سلاح‌هایی که ساختیم قدرت بازدارندگی ایجاد کردیم، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل ده‌ها کشوری که بعد از جنگ جهانی مورد تجاوز نظامی آمریکا واقع شدند مورد حمله قرار می‌گرفتیم، اگر ضعیف باشید حتماً مورد حمله قرار خواهید گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در خصوص اینکه چرا نمی‌توانیم با رشد در دیگر عرصه‌ها مثلاً خودروسازی قدرت خودمان را به دنیا نشان دهیم، نیز عنوان کرد: اینجا سؤال این است که چرا ما در صنایع دفاعی به این پیشرفت فوق‌العاده بالا رسیدیم که در تراز یک دنیا حرکت می‌کنیم، شاید برخی فکر می‌کنند چون دولت ما نظامی‌گرا بوده همه پولش را آنجا هزینه کرده، نه اینطور نیست، چون رقمی که در خودروسازی هزینه کردیم خیلی بیشتر از بخش تسلیحات است، اما چرا موفقیتی که در بخش صنایع دفاعی داشتیم در آن بخش حاصل نشد؟ یکی از دلایل آن این است که ما در صنعت دفاعی کاملاً از دیگران قطع امید کردیم و هیچ کمکی به ما نشد، ما در زمان دفاع مقدس موشک و تسلیحات گرفتیم چون دانشگاه ما دانش این کار را نداشت، اما بعد از آن دانشگاه این دانش و علم را پیدا کرد.

سردار نقدی همچنین افزود: اما صنعت خودروسازی این کار را نکرد، زیرا از خارج کمک گرفت و متکی بود، الآن شما بروید دانشگاه صنعتی بیش از هر چیزی طرح‌های نیروهای مسلح روی میز آن‌هاست، علت اینکه دشمنان از دانشگاه شریف با این اتفاقات انتقام گرفتند، اتفاقاتی که در شأن دانشگاه و استاد و دانشجو نبود، به دلیل این بود که از این دانشگاه ده‌ها محصول بیرون آمده، عقبه صنایع دفاعی ما در دانشگاه‌های خودمان است و در هیچ جای دنیا نیست، اما عقبه صنعت خودروسازی کجاست؟. البته یک دوره‌ای اتفاقات خوبی افتاد و برخی از بچه‌های صنایع دفاعی را به عنوان مدیران بخش خودرو منصوب کردند و چند خودروی ملی تولید شد ولی این دوره کوتاه بود.

وی با اشاره به اینکه خودروسازی باید نیروی انسانی‌اش را سبک کند که اقتصادی شود، اظهار کرد: باید انحصار در قطعه‌سازی از بین برود و از همه مهمتر باور «ما می‌توانیم» است، امروز پهپاد ما در تراز فروش است، سلاح‌هایی داریم که هیچ جای دنیا نمونه آن وجود ندارد و فقط ابتکار و خلاقیت ایرانی است، نیروی مسلح ما عقبه‌اش را در دانشگاه گذاشت و به موفقیت رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان درباره دلیل حضور سپاه در فعالیت‌های مختلف، گفت: در سازندگی همه فعالیت سپاه براساس درخواست دولت است و ما طراح آن نیستیم، یعنی دولت در وزارت نفت تصمیم می‌گیرد ستاره خلیج فارس باید ساخته شود، طرح را به مناقصه می‌گذارد، قرارگاه سازندگی هم وارد می‌شود یا وزارت نیرو طرح سد را می‌دهد و بعد سپاه وارد عمل می‌شود، ما پاسدار انقلابیم و هرجا انقلاب نیاز به دفاع دارد و مشکلی وجود دارد وارد عمل می‌شود، این هم مرز ندارد که اقتصاد، سیاست، فرهنگ یا سازندگی است، سپاه هر جا نیاز به کمک باشد وارد عمل می‌شود. البته فقط سپاه هم نیست، الآن صنعت دفاعی ما در وزارت دفاع و خودکفایی ارتش نیز کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

نظرات بینندگان