arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

معاون رئیسی: برخی با بی‌انصافی اقدامات اساسی دولت تحول‌گرا را نادیده می‌گیرند / رسیدن به شرایط مطلوب زمان‌بر است / تکمیل شبکه ملی اطلاعات به طور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی با بی‌انصافی اقدامات اساسی دولت تحول‌گرا را نادیده می‌گیرند، گفت: دشمنان با سیاه‌نمایی، جعل، تحریف و بزرگنمایی نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی با بی‌انصافی اقدامات اساسی دولت تحول‌گرا را نادیده می‌گیرند، گفت: دشمنان با سیاه‌نمایی، جعل، تحریف و بزرگنمایی نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست کانون دانشگاهیان استان مازندران که با حضور اساتید و فرهنگیان غرب استان و با موضوع اقدامات و دستاوردهای دولت رئیسی برگزار شد، با بیان اینکه دولت مردمی اهتمام ویژه‌ای به بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تکمیل زیرساخت‌های کشور دارد، اظهار داشت: برخی با بی‌انصافی اقدامات اساسی دولت تحول‌گرا را نادیده می‌گیرند و دشمنان نیز با سیاه‌نمایی، جعل، تحریف و بزرگنمایی نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم بلافاصله بعد از رای اعتماد، روند خدمت رسانی به مردم را بدون وقفه آغاز کرد، گفت: دولت در سال اول با مشکل تامین هزینه های جاری و پرداخت حقوق و معوقات کارکنان، و سر رسید بدهی ها مواجه بود و در سال جاری هم ماهانه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان، بدهی های به جا مانده از دولت گذشته را باید جبران کند.

حسینی گفت: دولت مردمی به رغم همه مشکلات، در کنار تامین هزینه‌های جاری، توجه ویژه‌ای به تکمیل زیرساخت‌ها و رونق تولید و افزایش اشتغال دارد و در جریان سفر های استانی با اولویت‌بندی روند رفع گرفتاری های مردم و پیشرفت و آبادانی کشور را پیگیری می‌کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان همچنین افزود: در نزدیک به یک سال و نیم گذشته با اهتمام دولت مردمی ده‌ها پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، نفت و گاز در نقاط مختلف کشور آغاز شده است که نتایج ارزنده ای را در اشتغال زایی، تولید، صادرات و افزایش درآمد کشور بهمراه خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در دولت قبل شاهد رویکرد یکسونگرانه به غرب بودیم و امور کشور به اخم و لبخند غربی‌ها گره خورده بود و توجه چندانی به توسعه روابط با سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه وجود نداشت، اما با روی کار آمدن دولت عدالت محور در نوع نگاه و اقدام در حوزه سیاست خارجی تحولی مثبتی در جهت منافع ملی صورت گرفت و سیاست خارجی متوازنی در راستای توسعه روابط با کشورهای مختلف جهان با اولویت همسایگان در دستور کار قرار گرفت همچنین دولت به دنبال حضور فعال و استفاده از ظرفیت مجامع و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اوراسیا است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه افزایش درآمد اظهار داشت: یکی از منابع اصلی تامین درآمد کشور، فروش نفت است که دولت علیرغم تحریم ها در این زمینه موفق عمل کرد و با بازگرداندن منابع حاصل از آن، پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی و نیمه تمام را فعال نمود.

حسینی با تاکید بر اهتمام دولتمردان به موضوع شفافیت اظهار داشت: براساس گزارش وزارت اقتصاد تاکنون بالغ بر ۶۰۰ شرکت دولتی اطلاعات مالی خود را شفاف سازی کرده اند و قرار است تا پایان سال این رقم به هزار شرکت برسد و این می تواند گام مهمی در راستای شفافیت و جلوگیری از پنهانکاری، سوء استفاده و ویژه خواری باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: دولت مردمی به توسعه کمی و ارتقاءکیفی شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای دارد و با حمایت از تولیدات آنها، به رونق و خودکفایی در تولید و نیز صادرات محصولات دانش بنیان کمک می کند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا به رغم افزایش درآمدهای دولت همچنان شاهد مشکلات معیشتی در زندگی مردم هستیم، اظهار داشت: در این خصوص باید توجه داشت که حدود یک دهه جامعه با تورم بالای۳۰ و ۴۰ درصد و در پایان دولت قبل با تورم بیش از ۵۹ درصد و رشد اقتصادی تقریبا صفر مواجه بود، بر این اساس رسیدن به شرایط مطلوب زمانبر است اما دولت رئیسی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در پی حل مسائل و مشکلات است و به یاری خداوند و همراهی مردم این دوره دشوار گذار را پشت سر خواهیم گذاشت.

معاون رئیس جمهور در ادامه به اجرای طرح های متعدد آبرسانی در خوزستان، سنندج، همدان، شهرکرد، فلات مرکزی و سیستان، صیانت از امنیت غذایی با خرید ۷ میلیون و دویست هزار تن گندم، آزادسازی سواحل، ایجاد انضباط مالی و برقراری سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان اشاره کرد و گفت: از دلایل اصلی اغتشاشات اخیر ایجاد وقفه و آسیب زدن به حرکت پر شتاب خدمت به مردم و حل مسائل کشور بود، اقدامات سازنده و امیدآفرینی که زمینه ساز رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی بود، در این سه ماه آشوب علیرغم خسارت های مادی و معنوی، دولت با عزم و اراده جدی تر به پیگیری امور و برنامه ها پرداخت و دشمن را ناکام ساخت.

حسینی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: این موضوع از مطالبات جدی رهبر فرزانه انقلاب و مردم بوده است و تکمیل این طرح به طور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد، در این دولت همچنین به تقویت پیام رسان های داخلی توجه شده تا مردم بتوانند به سهولت و سرعت امور خود را انجام دهند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت انقلابی مشکلات مردم را با جدیت و سرعت پیگیری می کند به مشکل سرمای اخیر و افزایش قبوض گاز اشاره کرد و گفت: دولت موضوع را بررسی کرد و به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد تخفیف ۷۰ درصد صورت گیرد تا فشار بر مردم کاهش یابد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: امروز لازم است اساتید و فرهنگیان در حوزه فرهنگ سازی، تبیین و روشنگری حضور فعالی در صحنه جنگ ترکیبی و شناختی داشته باشند.

حسینی گفت: امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و دشمنان بعد از اینکه از اغتشاشات نتیجه نگرفتند بر مباحث اقتصادی متمرکز شدند تا معیشت و اقتصاد مردم را دچار مشکل کنند، دولت هم با جدیت به مقابله برخاسته تا نقشه دشمن نقش بر آب شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان در ادامه خطاب به اعضای کانون دانشگاهیان استان بر تداوم و استمرار چنین نشست هایی با اقشار و گروه‌های مختلف مردم با هدف روشنگری و جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: اینگونه جلسات فرصت مغتنمی است تا در کنار آشنایی بیشتر با اقدامات و برنامه ها، پیشنهادها، انتقادات و راهکارهای اجرایی و سازنده ارائه شود.

در ادامه این نشست شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی کشور، اقدامات دولت مردمی در حوزه اقتصاد و ظرفیت‌های پیشرو پرداخت.

رئیس کمیسیون تلفیق با بیان اینکه رئیسی دولت را با نرخ تورم نزدیک به ۶۰ درصد تحویل گرفته است، اظهار داشت: در طول دهه ۹۰ شاهد رشد اقتصادی کمتر از یک درصد و سرمایه گذاری منفی بودیم و امروز به عنوان یک معلم اقتصاد اعلام می کنم که بر اساس شاخص های اقتصادی روند مثبتی در این حوزه ها شکل گرفته است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد و رئیس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ با بیان اینکه امسال نرخ بیکاری اندکی کاهش داشته و ضریب جینی تا حدودی بهبود یافته است و در حوزه صادرات و واردات تراز تجاری مثبت شده، اظهار داشت: اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی کاملاً درست بوده و از آن دفاع می کنم ضمن اینکه باید از ذخایر ارزی کشور صیانت شده و آن را باید تقویت کرد.

شمس الدین حسینی تاکید کرد: شواهد موجود گواه آن است که در برخی از متغیرها رشد اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و اشتغال، روند مثبتی شکل گرفته است و در این راستا باید در برنامه هفتم شتاب بخشی توسعه بیشتر مورد توجه باشد و آن هم نیازمند اصلاح محیط کسب و کار و تدوین شیوه تأمین مالی و بازافرینی نظام تامین مالی است.

در این جلسه همچنین تهمینه دانیالی عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع تعاون و کار به تبیین رویکرد دولت سیزدهم در این خصوص پرداخت.

نظرات بینندگان