arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

کیهان: مجله تایم می گوید داشتن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران برابر با جاسوسی است و خطرات زیادی برای معترضان دارد / قاچاق استارلینک به ایران در حجم گسترده اتفاق نیفتاد

کیهان نوشت: پس از چند ماه جنجال و فضال‌سازی تبلیغاتی، مجله آمریکایی از شکست پروژه اینترنت ماهواره‌ای در ایران خبر داد. نشریه تایم، اینترنت ماهواره‌ای را برای احیای اغتشاشات در ایران به اکسیژن تشبیه کرد، اما آن را برخلاف وعده آمریکایی‌ها دور از دسترس، گران و پرهزینه اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه کیهان نوشت: پس از چند ماه جنجال و فضال‌سازی تبلیغاتی، مجله آمریکایی از شکست پروژه اینترنت ماهواره‌ای در ایران خبر داد.

نشریه تایم، اینترنت ماهواره‌ای را برای احیای اغتشاشات در ایران به اکسیژن تشبیه کرد، اما آن را برخلاف وعده آمریکایی‌ها دور از دسترس، گران و پرهزینه اعلام کرد.

تایم در گزارشی درباره قاچاق اینترنت استارلینک به ایران نوشت: اگرچه استارلینک توانست در اوکراین موفق شود و حجم گسترده‌ای از ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس به این کشور ارسال شد، اما این موضوع در مورد ایران اتفاق نیفتاد.

یک فعال سیاسی ایرانی در گفتگو با تایم درباره گران بودن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خاطرنشان کرد: در حالی که ایجاد یک اینترنت جایگزین برای نیرو‌های کلیدی مخالف حکومت ایران، حداقل پنج هزار دیش نیاز دارد فقط آوردن ۱۰۰ دیش، ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد.

این نشریه آمریکایی، داشتن اینترنت ماهواره‌ای را در ایران برابر با جاسوسی ارزیابی کرد و افزود: استارلینک با خودش خطرات زیادی برای معترضان به همراه می‌آورد.

تایم نوشت: هر فناوری مثل استارلینک همان‌طور که می‌تواند کمک‌کننده باشد می‌تواند به‌خاطر ضعف‌های فنی‌ای که دارد موجب شناسایی دارندگان آن توسط ماموران امنیتی ایران شود.

تایم، اینترنت را به اکسیژن برای اغتشاشگران تشبیه کرد و به نقل از یکی از فعالان سیاسی ایرانی که برای خرید ماهواره استارلینک اقدام کرده بود، نوشت: برخلاف اوکراین، ایرانی‌ها مجبورند برای فعال‌سازی استارلینک هزینه بپردازند. معترضان معتقدند که حمایت آمریکایی‌ها در حد حرف بوده و عملی نشده است.

نظرات بینندگان