arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

خبرگزاری حامی دولت، کنسرت خواننده «مثلا روم زوم کنی، بوم بوم کنه قلبم» را نقطه عطفی در تاریخ موسیقی ایران توصیف کرد

خبرگزاری تسنیم نوشت: «زانکو» نامی است که در موسیقی ایران برای مدت‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند. اتفاقی که دیشب یعنی پنجشنبه 6 بهمن 1401 با کنسرتِ «زانکو» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رخ داد؛ بی‌شک نقطه عطفی در تاریخ موسیقی ایران است. شاید بپرسید که چرا؟ مگر «زانکو» در کنسرت دیشب چه کرده که تا این حد اهمیت دارد؟ مگر چه سطی از کیفیت را در خواندن و اجرا ارائه کرده که قرار است تا این حد ماندگار شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: زانکو خواننده جوان موسیقی پاپ، در میانِ بی‌تدبیری و بی‌برنامگیِ مسئولان موسیقی، یک تنه به میدان آمد تا چراغِ برگزاری کنسرت‌ها را روشن کند.

«زانکو» نامی است که در موسیقی ایران برای مدت‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند. اتفاقی که دیشب یعنی پنجشنبه 6 بهمن 1401 با کنسرتِ «زانکو» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رخ داد؛ بی‌شک نقطه عطفی در تاریخ موسیقی ایران است. شاید بپرسید که چرا؟ مگر «زانکو» در کنسرت دیشب چه کرده که تا این حد اهمیت دارد؟ مگر چه سطی از کیفیت را در خواندن و اجرا ارائه کرده که قرار است تا این حد ماندگار شود!

واقعیت اینکه «زانکو» نه خواننده‌ای با استانداردهای جهانی است و نه کنسرتِ دیشبش از نظر هنری سطح بالایی داشت. البته او نخستین کنسرتِ زندگیش را تجربه می‌کرد و برای نخستین بار بود که در مقاب 2 هزار نفر تماشاگر به خواندن می‌پرداخت. پس وجود برخی ضعف‌ها در کنسرتِ خواننده‌ای که نخستین کنسرتِ حرفه‌ایِ زندگیش را تجربه می‌کند؛ طبیعی است.

اما نخستین کنسرت «زانکو» تابویِ بزرگِ تعطیلیِ کنسرت‌های موسیقی طیِ 6 ماهِ گذشته را شکست و این خود اتفاقی خارق‌العاده بود. حتما می‌دانید برگزاری کنسرت‌های موسیقی از اوایل مرداد 1401 تعطیل شد و این تعطیلی تا دیشب ادامه داشت. البته دو ماهِ نخستِ این تعطیلی به دلیل مصادف شدن با ماهِ محرم و صفر بود. اما پس از پایان این دو ماه و با شکل گیریِ اعتراضات در کشورمان، کنسرت‌های موسیقی به تعطیلیِ مطلق کشیده شدند.

در این مدت، اهالی موسیقی فشار اقتصادیِ بسیاری را متحمل شدند. آنها کار خود را از دست داده بودند و هیچ جایی هم برای کسب درآمد برایشان وجود نداشت. کار به جایی رسید که برخی از اهالی موسیقی به فروشِ وسایل شخصی و حتی سازهایشان روی آوردند.

در میانِ بی‌تدبیریِ مسئولان موسیقی کشور که تقریبا هیچ برنامه و طرحی برای مقابله با بحرانِ تعطیلیِ کنسرت‌ها نداشتند، بالاخره خواننده‌ای جوان دست به کار شد و ریسکِ آمدن به میدان را پذیرفت. «زانکو» اکنون قهرمان اهالی موسیقی است. چون بیشتر اهالی موسیقی منتظرِ شروعِ کنسرت‌های موسیقی هستند تا بار دیگر به صحنه برگردند.

هواداران موسیقی هم به نوعی مدیون او هستند؛ چرا که احتمالا از این به بعد می‌توانند منتظرِ برگزاریِ کنسرتِ خوانندگانِ مورد علاقه‌شان باشند.

نظرات بینندگان