arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

دستگاه سونوگرافی بیمارستان گلستان اهواز به سرقت رفت

رئیس بیمارستان گلستان اهواز خبر سرقت یک سونوگرافی و یک دستگاه پی سی شوک از این بیمارستان را تأیید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مهر:رئیس بیمارستان گلستان اهواز خبر سرقت یک سونوگرافی و یک دستگاه پی سی شوک از این بیمارستان را تأیید کرد.
 
 دکتر داوود شلیل احمدی یکشنبه شب در گفتگویی با صدا و سیما در خصوص سرقت تجهیزات بیمارستانی اظهار کرد: پنجشنبه ۶ بهمن ماه امسال متوجه شدیم که یک دستگاه سونوگرافی پرتابل و یک دستگاه پی سی شوک از بیمارستان گلستان اهواز سرقت شده است.
 
وی افزود: سارقان با شکستن در و ورود به محل وجود این دستگاه‌ها، نسبت به سرقت اقدام کرده بودند.
 
شلیل احمدی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از سرقت، با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته شد و مأموران نیروی انتظامی از محل سرقت صورتجلسه‌ای تهیه کردند، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به مقام‌های قضائی اطلاع رسانی شد.
 
رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: با وجود سرقت دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل و پی سی شوک، مشکلی وجود ندارد و ارائه خدمات درمانی به بیماران متوقف نشده است.
 
شلیل احمدی از سیاه نمایی و بزرگ نمایی‌های برخی رسانه‌ها که دغدغه درمان بیماران را ندارند و اهداف دیگری دنبال می‌کند، انتقاد و اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع سرقت باید همه دستگاه‌های متولی تلاش کردند و در صورت رخداد، باید کارهای لازم برای برخورد با سارقان صورت گیرد.
 
وی به انتشار شایعه‌هایی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر ارزش پنج میلیارد تومانی دستگاه‌های سرقت شده اشاره کرد و گفت: دستگاه سونوگرافی که تقریباً به اندازه لپ تاپ است، حدود یک میلیارد تومان و دستگاه پی سی شوک نیز حدود ۴۰۰ میلیون تومان ارزش دارند.
 
شلیل احمدی افزود: اگرچه مبلغ بالایی است، ولی انتشار قیمت‌های غیرواقعی و چند برابر ارزش واقعی دستگاه‌ها، باعث ایجاد ناامیدی در مردم و القای ایجاد اختلال در ارائه خدمات به بیماران می‌شود؛ بنابراین از رسانه‌ها انتظار می‌رود اطلاعات دقیق وقایع را اطلاع رسانی کنند تا موجب تشویق در اذهان عمومی نشوند.
نظرات بینندگان