arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

خزعلی: نگفتم سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور گفت: سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه در کشور ما اجرا نخواهد شد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد و سند ۲۰۳۰ قابلیت حق شرط ندارد و ما گفتیم بدون هیچ شرطی آن را اجرا نمی‌کنیم و آقای رئیس‌جمهور این موضوع را اعلام کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بودجه امسال در حوزه زنان تغییری داشته است گفت: بودجه زنان امسال رشد ۵۰ درصدی داشته و با عنایتی که ریاست محترم جمهور درباره گسترش فعالیت زنان دارند، قرار شد یک درصد از بودجه همه دستگاه‌ها به طرح‌های معاونت زنان و خانواده اختصاص پیدا کند. در همه بودجه‌های مرتبط با بهزیستی و وزارت کشور اولولیت با زنان سرپرست خانوار است اما گاهی بودجه ویژه‌ای مثل ۱۴۰۱ قرار داده می‌شود که امیدوارم امسال هم این بودجه تصویب شود.

 

خزعلی درباره قرارگاه عفاف و حجاب هم گفت: این را از آقای وزیر ارشاد بپرسید این مساله به دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

 

وی درباره لایحه حمایت منع خشونت علیه زنان هم گفت: مراحل لایحه در مجلس در حال پیگیری است و در صحبتی که با کمیسیون حقوقی قضایی داشتیم و در جریان امور هستم کار آن خوب پیش می‌رود.

 

خزعلی درباره اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ و اظهارات خود در مناظره با معصومه ابتکار گفت: من چنین چیزی نگفتم که سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است اما متاسفانه با شیطنت‌هایی سعی کردند این موضوع را منعکس کنند. در مناظره با خانم ابتکار اول بحث آیورا را مطرح کردم و آموزشی که زنان ایرانی برای زنان حاشیه اقیانوس هند دارند که خانم ابتکار گفتند پس سند ۲۰۳۰ است که گفتم نخیر این چنین نیست. گفتند این در چارچوب سند ۲۰۳۰ است و من گفتم اگر در این چارچوب هم باشد با حق تحفظ ما و حفظ اصول ما انجام خواهد شد. سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه در کشور ما اجرا نخواهد شد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد و سند ۲۰۳۰ قابلیت حق شرط ندارد و تحفظ ندارد و ما گفتیم بدون هیچ شرطی آن را اجرا نمی‌کنیم و آقای رئیس جمهور این موضوع را اعلام کردند.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: بحثی هم که آن روز مطرح شد در قالب حرکت‌هایی بود که ما در سطح بین‌الملل داریم و در واقع ما در آیورا حرکت تاثیرگذار انجام می‌دهیم و به کشورهای دیگر آموزش می‌دهیم و همان آموزش را هم در چارچوب کشور خودمان هم انجام می‌دهیم. حتی در بیانیه آنها گفتیم این سه مورد باید تصحیح شود و به اتفاق آرا نظر ما تصویب و اعمال شده است. مثل اینکه وقتی از ایران کسی به خارج از کشور می‌رود می‌گوییم نباید در میز ایران مشروبات الکلی وجود داشته باشد. ما همچین حرکت بزرگ انجام دادیم که پیروزی بزرگی به دست آوردیم. در ارتباط با کسانی که این سند را قبول دارند سعی میکنیم حفظ اصول و تحفظ خود را رعایت کنیم.

نظرات بینندگان